رسول همتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان بارش‌های سال گذشته این استان طی مدت یاد شده ۱۹۲ میلی‌متر ثبت شد که در دوره آماری خود ۱۴۸ میلمتر بود.   

وی با بیان اینکه میزان بارش طی این مدت نسبت به پارسال ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد اظهار داشت: این میزان نسبت به دوره آماری ۱۶ درصد افزایش دارد.

همتی، میزان بارش شهرستان های استان زنجان طی امسال، پارسال و بلند مدت را به شرح زیر اعلام کرد: 

شهرستان   امسال   پارسال   بلندمدت
خدابنده     ١٩٧       ٢٢٢        ١٦٤ میلیمتر 
ایجرود       ١٨٥       ٢٢٥        ١٥١ میلیمتر 
خرم دره    ١٨٣       ٢٠٩        ١٧٨ میلیمتر 
ابهر           ۱٨١        ٢١٨         ١٦١  میلیمتر 
سلطانیه   ١٧٨        ۱٧٦        ١٧٤  میلیمتر 
طارم        ١٦٨        ١٤٧        ١٣١   میلیمتر 
ماهنشان  ١٥٩        ١٩٦        ١٣٠   میلیمتر 
زنجان      ١٥١         ١٦٦        ۱٣٩   میلیمتر 

وی اظهار داشت: شهرستان  طارم  با ٢٨ درصد افزایش بارندگی نسبت به نرمال بیشترین افزایش و شهرستان سلطانیه با ٢ درصد افزایش نسبت به نرمال، کمترین افزایش را داشتند.

همتی با بیان اینکه ١٦ استان کشور افزایش بارش، ٢ استان بدون تغییر و ١٣ استان دیگر نیز نسبت به دوره آماری خود کاهش بارش داشته اند، افزود: بیشترین افزایش با ۱۶۴ درصد در استان هرمزگان و بیشترین کاهش نیز با ۳۶ درصد در استان چهار محال و بختیاری به ثبت رسید و در این مدت استان زنجان نسبت به دوره آماری خود ١٦ درصد افزایش بارش داشته و در مقام هشتم کشوری افزایش بارش قرار دارد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان زنجان نیز به صورت خودکار جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.