حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتفاع برف در شهرستان خرمدره به ۱۶ سانتیمتر، فرودگاه زنجان ۱۴ سانتیمتر، خدابنده و منطقه دانشگاه شهر زنجان به ۱۱ سانتیمتر و ماهنشان نیز هشت سانتیمتر می رسد.    

وی مجموع ارتفاع برف طی روزهای اخیر در شهرستان خدابنده را ۳۶ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: امروز این سامانه بارشی از زنجان خارج می شود و از روز چهارشنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی جدید وارد شده و تا پنجشنبه در این استان مستقر خواهد بود.  

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، خدابنده و خرمدره با دمای ۶- و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با دمای ۹+ درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین نقطه زنجان گزارش شدند و دما در شهر ابهر به ۸-، زنجان ۳- و آببر مرکز شهرستان طارم به ۴+ درجه سانتیگراد رسید.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را ۱- درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.