توحید سلیمی شامگاه پنجشنبه در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان، اظهار داشت: طی ۱۵ روز گذشته، جان حداقل سه نفر از مرگ در استان زنجان نجات داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این سه نفر، فرد مصدوم در روستای خضرپوپان شهرستان ماهنشان بود که هنگام خُرد کردن علف با دستگاه برقی، دچار حادثه شده بود.

سلیمی گفت: در حالی که ارتفاع برف در مسیر روستای خضرچوپان حتی به ۱۰ متر هم می‌رسید این فرد با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، اورژانس، فرمانداری و هلال احمر به بیمارستان منتقل شد اما مورد بی‌مهری برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: برای بازگشایی این مسیر، تمام امکانات مورد نیاز در اختیار شهرستان ماهنشان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امداد اورژانس هوایی در آن لحظه، ممکن نشد و حتی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی هم درخواست بالگرد کردیم اما به دلیل شرایط نامساعد جوّی، امکان فرود آمدن وجود نداشت.

سلیمی افزود: این فرد مصدوم با تلاش‌های فراوان در کمتر از ۲۴ ساعت به بمارستان منتقل شد.

وی با اشاره به آمار حوادث غیرمترقبه استان زنجان در ۱۱ ماهه سال جاری، گفت: تا کنون ۲۶۲ حادثه غیرمترقبه در این استان به ثبت رسیده است.

سلیمی اظهار داشت: بیشترین حادثه با ۱۰۹ مورد و با ۴۲ درصد از مجموع حوادث مربوط به بارش برف، کولاک و بوران و سپس ۹۳ مورد با ۳۵ درصد از مجموع حوادث مربوط به آتش‌سوزی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: بیشترین شمار حوادث غیرمترقبه در شهرستان‌ها نیز به ترتیب مربوط به زنجان، ماهنشان و سلطانیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز گفت: تا ساعت ۱۳ امروز از ۹۸۰ روستای استان راه ۱۱ روستا که عمده آن‌ها در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، مسدود است که راهداران در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

عبدالحسین علی‌اکبری افزود: راه پنج روستا در زنجان، سه روستا در ابهر، ۲ روستا در سلطانیه و یک روستا نیز در ابهر بسته است که امروز بازگشایی می‌شود تا مشکلی برای برگزاری انتخابات در این مناطق وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان نیز گفت: تمام جایگاه‌های سوخت استان از نظر بنزین و گازوئیل، پُر شده و موجودی نیروگاه نیز مشکلی ندارد و نفت سفید روستاها نیز تا حد امکان توزیع شده و مشکلی از بابت تامین سوخت در استان وجود ندارد.

حمدالله حبیبی افزود: بیش از یک هزار حلب، سوخت (بالگرد)، ذخیره‌سازی شده تا در صورت نیاز و حتی درخواست بالگردهای میهمان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

در ادامه جلسه، شماری از مدیران دستگاه‌ها از آمادگی کامل دستگاه خود برای برگزاری انتخابات خبر دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.