دبیر نخستین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران شامگاه دوشنبه در آیین گشایش دبیرخانه دائمی این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی، آیینی ترک زبانان با رویکرد نمایش آیین ها و سنت ها و به منظور ثبت و ضبط داشته های فرهنگی برگزار می‌شود.

امیر سهامی افزود: این جشنواره دارای ۲ بخش اصلی شامل، هنرهای بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه ها و حکایت های ترکی، بازی های کهن بومی محلی و آیین های ترکی و نیز بخش جنبی شامل، قصه های عاشیقی و اساطیری، نقالی و پرده خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است.

وی با بیان اینکه نمایش های صحنه ای پذیرفته شده در جشنواره در سالن های شهر زنجان اجرا می شود، افزود: محل اجرای نمایش های میدانی نیز اماکن تاریخی و گردشگری زنجان از جمله گنبد سلطانیه، بنای رختشویخانه و موزه کارخانه کبریت شهر زنجان تعیین شده است.

دبیر نخسین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران با بیان اینکه فراخوان این جشنواره دی ماه امسال منتشر شده است، اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۰ اسفند جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در زنجان، خیابان شهدا، ساختمان صبا، طبقه دوم، واحد ۱۴ ارسال کنند.

سهامی با بیان اینکه تا کنون از استان های مختلف کشور آثار متعددی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: در انتخاب آثار متقاضی شرکت در نخسین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران، آثاری که آیین ها و سنت های اصیل را به نمایش می گذارند، مورد توجه هستند.

وی به ضرورت حمایت مدیران استان و همراهی مردم برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران در زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره می تواند به رونق گردشگری در استان نیز کمک کند و ما امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی، زنجان را به عنوان شهر جشنواره ها و شادی ها معرفی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.