مدیر کل بهزیستی استان زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف، افزایش فعالیت بخش غیردولتی در ارائه خدمات، استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای وافزایش  اعتبارات اشتغال زایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان از عمده فعالیت های شاخص به شمار می رود که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

محمد محمدی قیداری افزود: خروج سالانه ۱۰ درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد که در این راستا  به ۲۳۳ نفر از مددجویان تحت پوشش حمایت های بیمه ای در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی توسط بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته وی، تعداد ۳۳۶ نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند “ب“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر۷۱ میلیاردو ۱۰۰ میلیون ریال را دریافت کرده اند.

این مسؤول ادامه داد:  امسال بیش از ۷۸ میلیارد ریال اعتبار در زمینه اشتغالزایی به افراد دارای معلولیت از طریق بانک‌های عامل استان زنجان اختصاص یافته که همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: این سازمان اقدامات متعددی در راستای تثبیت اشتغال و ترغیب کارفرمایان را انجام می دهد و در این اتباط کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی استان را استخدام کند،  به مدت پنج سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند و بهزیستی این حق بیمه را پرداخت می کند.   

پیش از این نیز معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان  به خبرنگار ایرنا گفته بود که امسال از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور و اعتبار ابلاغی بانک مرکزی به ۱۲ بانک این استان، مبلغ  ۱۶۸ میلیارد  ریال برای

اشتغالزایی مددجویان این نهاد اختصاص داده شده که این میزان در سال گذشته  ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، رشد ۲ برابری را نشان می دهد.

نعمت ملکی خاطرنشان کرده بود: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان این نهاد از  ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و این مهم  در راستای طرح های اشتغالزایی گروههای هدف حکایت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.