به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالناصر بذرافشان، شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان فارس در شیراز افزود: 82 درصد این منابع از نظر تقسیم بندی از منابع گران قیمت (منابعی که در حساب های کوتاه مدت و بلند مدت سپرده گذاری می شود و بانک به سپرده گذاران سود سپرده گذاری پرداخت می کند) و 18 درصد نیز از منابع ارزان قیمت (سپرده های قرض الحسنه) است.
وی ادامه داد: در بحث پرداخت تسهیلات نیز میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک های استان با رشد 27 درصدی از 275 هزار میلیارد ریال در سال 94 به حدود 350 هزار میلیارد ریال در سال 95 رسید.
او گفت: در بحث مطالبات معوق بانک ها نیز در سال 95 نسبت به سال 94 رشد حدود 40 درصدی را شاهد بودیم.
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان فارس افزود: در مجموع، شاخص نسبت مطالبات معوق به تسهیلات در استان حدود 5.6 دهم (پنج و شش دهم) درصد است.
بذرافشان، فارس را استان سوم کشور در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی دانست و بیان کرد: بانک های این استان در سال 95 نسب به سال 94 با رشد 9 درصدی حدود 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
وی گفت: میزان مطالبات معوق نزد شبکه بانکی استان نیز از 12 هزار میلیارد ریال در سال 94 با 40 درصد رشد به 16 هزار میلیارد ریال در سال 95 رسید.
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان فارس ادامه داد: وضعیت مطالبات غیر جاری معوق نیز که در سه ماه نخست سال 95 مبلغ 16 هزار میلیارد ریال بود در سه ماه نخست امسال به 23 هزار میلیارد رسیده که وضعیت مناسبی نیست.
بذرافشان گفت: نسبت مصارف به منابع نیز در خرداد 96 به حدود 87 و نیم درصد رسید که این رقم در خرداد سال گذشته 98 درصد بود که این اختلاف حدود 10 درصدی ناشی از افزایش بیش از حد منابع است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.