جواد یوسفی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و کولاک هفته گذشته در استان زنجان راه بیش از ۱۵۰ روستای این استان را بسته بود.

وی یادآوری کرد: بر اثر وقوع کولاک و حجم سنگین برف  راهداران این راه ها را بازگشایی می کردند که دوباره با وقوع کولاک شدید مسدود می شد.
 معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر فقط راه ۱۳ روستای مسدود است که در اسرع وقت بازگشایی و تردد در آنها برقرار می شود.
یوسفی اظهارداشت: این راه های مسدودی در شهرستان های زنجان، ماهنشان، سلطانیه، خدابنده، طارم و خرمدره است.
به گفته وی، بیشترین راه مسدودی با پنج مورد در شهرستان زنجان است و در بقیه شهرستانها نیز راه یک یا ۲ روستا بسته است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
یوسفی افزود: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
وی اظهارداشت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
 یوسفی خاطرنشان کرد: ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران راهداران ۱۹۶ راه روستایی در استان زنجان را بازگشایی کردندو رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ‭‭‭‭‭‭‭‭۵۲۷‬‬‬‬‬‬‬‬ راه روستایی دارد.
این استان پنج هزارو ‭‭‭‭‭‭‭‭۸۴۰‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭‭‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۳‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭‭‭‭‭‭‭۳۴۲‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭‭‭‭‭‭‭۹۷۴‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.