شهرام طهماسبی روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، افزود: این اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۹ با عنوان آماده‌سازی، ساماندهی و جبران اثرات منفی پسماندهای سرب و روی آمده است.

وی با اشاره به بند «ج» تبصره ۲۴ قانون الحاق ۲، گفت: این بند، مربوط به جرایمی است که به دستگاه‌های اجرایی تعلق می‌گیرد و این جرایم باید از منابع استانی تامین شوند.

طهماسبی اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضی از محکومیت‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده، دقیق و صحیح نبوده و نیاز به دفاع دارد دستگاه‌ها باید اهتمام داشته و مستندات مربوطه را ارائه و دفاع لازم را داشته باشند تا دولت، بدهکار نشود.

احمد خداوردی، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با موضوع آماده‌سازی و جابه‌جایی پسماندهای رویِ شهرک صنعتی تخصصی سرب و روی زنجان، ابلاغ شده که باید به دستگاه‌های مختلف توزیع شود.

 احتمال تحقق اعتبار ابلاغی، بسیار کم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز گفت: از ۲ سال قبل که استفاده از منابع پسماند روی، مطرح شده تمام ذهن‌ها به این سمت رفته که با یک منبع لایزال بودجه مواجه هستیم در حالی که این اعتبار، عملیاتی نخواهد شد.

مهرداد سلطانی اظهار داشت: عنوانی که در سال ۹۸ بر روی این اعتبار و محل هزینه‌کرد آن گذشته‌اند باید مرتبط با مسائل زیست‌محیطی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این عنوان، ثابت بماند سال آینده، رقم هرچه که باشد، دست ما را می‌بندد و باید عنوان برای سال بعد تغییر یابد.

سلطانی افزود: امسال نیز بیش از ۹۹ درصد احتمال دارد که محقق نشود و سال‌های آینده تخصیص می‌یابد.

معاون استاندار زنجان گفت: رویکرد در تخصیص اعتبار این بود که به چند پروژه زیرساختی و خاص استان از جمله پروژه‌های زیرساختی مورد نیاز روستاها تخصیص یابد.

موضوعات زیرساختی روستاها در توزع اعتبارات در نظر گرفته شود

فرماندار زنجان نیز گفت: روستاهای اطراف محل انتقال پسماند روی، نیارهایی دارند که این نیازها هم باید در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

رضا عسگری افزود: روستای مرصع که به محل جدید، منتقل می‌شود نیز خانه بهداشت ندارد که باید تامین شود و در واقع می‌توان گفت بخش خدمات مورد نیاز روستاها نادیده گرفته شده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ۲ موضوع زیرساختی در آن منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوع اول این است که مردم در آن منطقه به شبکه‌های تلویزیونی دسترسی ندارند.

وی اظهار داشت: موضوع دوم اینکه تقاطع‌هایی که در آن منطقه برای روستاها وجود دارد بسیار خطرناک هستند و نیاز به اصلاحات اساسی  دارند.

عسگری خاطرنشان کرد: بهتر است اعتبارات به سمتی برود که هم بهره‌اش به تمام مردم منطقه برسد و هم اثرات اجتماعی اقدامات در آن ملاحظه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تُن، بار در آن محور جابه‌جا می‌شود، گفت: برای انتقال پسماند روی علاوه بر بار فعلی، فقط هفت میلیون تُن پسماند انتقال خواهد یافت.

مسعود بیات‌منش افزود: با توجه به اینکه آن محور در حال ارتقا به راه اصلی است، پیشنهاد می‌شود اعتبارات به این موضوع اختصاص یابد زیرا می‌تواند به ارتقای محور کمک کند تا طی سال‌های آینده این محور را ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح و بهبود ورودی و خروجی روستاها نیز می‌توان از این منابع استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.