حسن قره خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر شهرستان های ابهر، خرمدره، خدابنده، سلطانیه و ماهنشان در این رشته ورزشی فعال هستند و با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌ بالا و وجود ورزشکاران مستعد و توانمند، رقیب جدی برای ورزشکاران شهرستان زنجان هستند.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره ورزشی و مسابقات دانش‌آموزی کبدی و همچنین تشکیل کلاس‌های مربیگری در توسعه و ترویج و جلب و جذب علاقه مندان به این رشته ورزشی، تاثیر بسزایی داشته است که انتظار می رود در شهرستان های طارم و ایجرود نیز راه اندازی شود و هیات کبدی استان به جد، پیگیر موضوع است.

قره‌خانی تاکید کرد: هیات کبدی استان زنجان در زمینه شناسایی استعدادها و استعدادپروری، افزایش تعداد ورزشکاران و همگانی کردن و تبلیغ و ترویج این رشته ورزشی، تلاش وافر می کند و به همین منظور نیز از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود ازجمله رسانه‌های گروهی بهره گرفته و می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این هیات برای قرار گرفتن تیم کبدی زنجان در بین ۱۰ استان برتر این رشته ورزشی، تلاش وافر و جدی دارد و پتانسیل و ظرفیت لازم در کبدی زنجان برای رسیدن به این جایگاه وجود دارد، افزود: درحال حاضر زنجان جزو ۲۰ استان برتر کشور در این رشته ورزشی است که حاصل تلاش های بسیار زیاد فعالان این عرصه، برای دستیابی به این جایگاه است.

رییس هیات کبدی استان زنجان، تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی زنجان را قریب ۱۹۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۷۶ نفر این ورزشکاران مرد و ۱۱۳ نفر مابقی نیز زن هستند.

قره خانی، افزود: در زمان حاضر این رشته ورزشی زنجان از وجود ۴۸ مربی و داور زن و مرد برخوردار است که ۲۶ نفر آنان مرد بوده و ۲۲ نفر مابقی را نیز بانوان تشکیل می دهند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.