حجت الاسلام علی خاتمی و فتح الله حقیقی ابتدا از واحدهای کیمیا زیست پارسیان (تولید کننده دارو)، سپهر پلاستیک(تولید وسایل پلاستیکی و بطری)، تدبیر فرآیند کار زنگان(تولید اسید سولفوریک)، کیمیا نوآوران زنگان(تولید اسید سولفوریک) و ملات خشک آندیا در شهرک صنعتی نوآوران زنجان بازدید کرد.

واحد کیمیا زیست پارسیان تولید کننده انواع داروی گوارشی و موثر بر چربی خون با میزان سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۸ نفر تا پایان امسال افتتاح می شود.

تدبیر فرآیند کار زنگان، تولید کننده اسید سولفوریک با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر ، واحد کیمیا نوآوران زنگان تولید کننده اسید سولفوریک با سرمایه گذاری ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر آماه افتتاح تا پایان امسال است.

امام جمعه و استاندار زنجان سپس با حضور در شهرک صنعتی شماره یک زنجان از واحدهای صنعتی آلفا ماشین پویا، تولیدکننده ماشین آلات صنعتی مورد نیاز واحدهای روی، مس و آهن و تولید گستر راسپینا، تولیدکننده لنت ترمز خودرو و قطعه گستر راسپینا، تولید قطعات جانبی لنت ترمز بازدید کرد.

ایشان در ادامه با حضور در شرکت جِی تی آی پارسیان j.t.i از این واحد تولید سیگار با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی(ژاپن) انجام شده، بازدید کردند.

بازدید از واحد تولیدی اطلس‌جین در صایین‌قلعه که تا پایان سال افتتاح می‌شود، واحدهای احیا شده پیشرو لنت کاسپین و زرتاکدارن در شهرک صنعتی خرمدره، پنج واحد نساجی احیا شده با عنوان گروه صنعتی نیکو در ابهر، واحد احیا شده چینی هیس در ابهر و واحد احیا شده پودر تخم مرغ معجزه در هیدج نیز از دیگر واحدهای تولیدی مورد بازدید امام جمعه و استاندار زنجان بودند.

واحد اطلس‌جین صایین‌قلعه با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر، ظرفیت تولید سالانه ۳۶ میلیون مترمربع پارچه جین را داشته و ۸۱ میلیون مترمربع تکمیل کالای جین و ۴۱ میلیون مترمربع رنگرزی پارچه انجام می‌دهد.

مجتمع فولاد البرز ناب آرش ابهر با ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۹۰۰ نفر، ظرفیت تولید سالانه، یک میلیون تُن شمش فولاد را دارد.

 واحد نورد فولادکاران افق ابهر نیز با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر، سالانه ۳۰۰ هزار تُن مفتول فولادی تولید می‌کند.

 این واحدها شامل پویا ریس ابهر، سپهر پلاستیک پدیده زنجان و کاسپین اسید شمال‌غرب زنجان به ترتیب با ۷۷۸ ، ۷۰۰ و ۳۱۱ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۸۵ ، ۱۱۰ و ۶۵ نفر هستند و محصولات تولیدی این واحدها نیز به ترتیب بیش از ۹۱ هزار تُن پارچه، ۱۶ هزار تُن انواع بطری و قطعات پلاستیکی و ۱۰۰ هزار تُن اسید سولفوریک است.

کنسانتره آهن ققنوس آسیا زنجان، فاز سولفوناسیون پاک‌حیات ابهر و نیک‌ریس زنجان به ترتیب با ۲۵۰ ، ۲۳۹ و ۱۳۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری به ترتیب برای ۱۵ ، ۵۰ و ۲۵ نفر شغل ایجاد می‌کنند.

فعالیت این واحدها نیز به ترتیب سالانه ۳۰ هزار تُن کنسانتره آهن و ۳۵ هزار تُن سدیم لوریل اِتر سولفات و اسید سولفونیک تولید کرده و ۲ هزار تُن بافندگی انجام می‌دهد.

واحد صنعتی چینی هیس ابهر نیز توسط سرمایه‌گذار جدید احیا شده است که با ۷۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد ۷۰ شغل به چرخه تولید بازمی‌گردد و محصول تولیدی آن سالانه ۶ هزار تن چینی و بلور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.