رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با هدف آشنایی دانش آموزان با دلاوری ها و ایثارگری های نسل طلایی انقلاب انجام گرفت که طی ۲ مرحله از چهارم آذرماه امسال آغاز و تا ۲۳ بهمن سال جاری به طول انجامید و صرفا شامل دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوره دوم استان بود.

قاسمعلی قنبری افزود: از برنامه‌های تاثیرگذار این اردوهای معنوی می توان به برگزاری نمایش میدانی شبانه و حضور در منطقه عملیاتی مرصاد و مزار شهدای گمنام طاق بستان در غرب همچنین نمایش رزم شبانه، بازدید از مناطق عملیاتی اروند کنار، علقمه، طلائیه، هویزه، شلمچه و دهلاویه در جنوب کشور اشاره کرد که یاد آور دلاوری‌های ایثارگران آن دوران است.

این مسؤول ادامه داد: مدت حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور به ترتیب ۲ روز و چهار روز برنامه ریزی شده بود که دانش آموزان طی این چند روز از مناطق مختلف عملیاتی دیدن کردند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در مجموع ۶۸ دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر و پسر از مدارس متوسطه دوره دوم، پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم از مناطق و نواحی چهارده گانه استان زنجان به این مناطق اعزام شدند که از این تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی غرب و همچنین ۲۸ دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور داشتند.

قنبری افزود: افزایش بینش معنوی نسل جوان امروز  از اثرات این اردوی معنوی بوده که فرصتی برای دانش آموزان است تا با حضور خود در این مناطق به خودسازی بپردازند.

وی اضافه کرد: نظرسنجی انجام گرفته از رضایت دانش آموزان زنجانی از بازدید مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور حکایت دارد که این مهم در برنامه ریزی آتی نقش بسزایی دارد.

قنبری خاطرنشان کرد:  برگزاری این اردوها حاصل همکاری تنگاتنگ ۲ ارگان آموزش و پرورش و سپاه انصارالمهدی‌(عج) استان بود که امیدواریم این همکاری ها در سال های آینده بسیار پر بار و ملموس باشد.

هم‌اکنون حدود  ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح  استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.