دکتر سعید جلیلی عصر یکشنبه در گردهمایی جوانان انقلابی استان زنجان با عنوان «خیزش سلیمانی‌ها»، اظهار داشت: جشن در رویدادی برگزار می‌شود که مایه سرور یک ملت باشد و به همین دلیل، دهه فجر را جشن گرفته و گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه تمام ملت‌ها برای رسیدن به سرور و پیروزی با ۲ مشکل مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشکل اول، وجود استبداد در کشورها است که آزادی را برای مردم دریغ کرده و با ایجاد موانعی، اجازه نمی‌دهد مردم، مطابق ارزش‌های خود به پیش روند.

جلیلی با بیان اینکه برداشتن این مانع به تنهایی کافی نبوده و پس از آن باید به حرکت خود ادامه دهند، افزود: مشکل دوم همین ادامه حرکت است و در بسیاری موارد مانند ملی شدن صنعت نفت، مشکل اول از میان برداشته شده اما حرکت، ادامه پیدا نکرده است زیرا پس از ملی شدن نفت، دولت‌هایی که منافع آن‌ها به خطر افتاده بود دوباره وارد کشور شده و شرایط قبل را بازگرداندند.

وی اظهار داشت: در مصر نیز حُسنی مبارک را برانداختند اما حرکت ادامه پیدا نکرد و قدرت‌هایی بودند که اجازه ادامه حرکت را ندادند و در شکل‌های جدی‌تر و قوی‌تر نیز بسیار مشاهده می‌شود که نمونه بارز آن فلسطین اشغالی است که سرزمین آن‌ها طی بیانیه‌ای به تصرف درآمده و هر چند وقت یک بار نیز قسمت دیگری را تصرف می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران در چنین شرایطی، یک خیزش و حرکت بزرگی انجام داد و ایستاد، گفت: در حالی که تمام بیگانگان می‌گفتند شاه باید بماند، ملت ایران مقاومت و ایستادگی کرد و گفت شاه باید برود.

وی اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند که این خیزش ملت ایران نیز چند سال بیشتر به طول نمی‌کشد و دوباره به همان شرایط قبلی برمی‌گردد لذا ۲ سال بعد از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی را آغاز کرده و پشت صدام ایستادند.

جلیلی خاطرنشان کرد: ملت ایران با ایستادگی و مقاومت به پیروزی رسید و الگوی آزادگان جهان شد چرا که انتخاب ملت و جوانان ایران، اسلام بود و امروز می‌بینیم که صدام کجاست و ملت ایران کجاست.

وی افزود: امروز تمام تلاش دشمن این است که مردم و جوانان ایران را از انتخاب خود یعنی اسلام، منصرف و پشیمان کند در حالی که ملتی که به داشته‌های خود نگاه کرده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و قدر داشته‌های خود را می‌داند، مبتنی بر آن پیشرفت خود را نیز رقم می‌زند.

جلیلی گفت: آن چیزی که امروز دشمنان در عرصه بین‌الملل از آن به عنوان «بُرد- بُرد» نام می‌برد به این معنی است که بُرد ملت‌ها باید تا جایی باشد که آن‌ها تعیین کرده و تا جایی باشد که به منافع آن‌ها لطمه نزند.

وی تصریح کرد: باطل‌السحر تمام خواسته‌های دشمن، نترسیدن و مقاومت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن با مشاهده شکست خود می‌گوید بیایید مصالحه کنیم، گفت:دشمن، یک حدی مانند ریختن بتن به نیروگاه هسته‌ای و کاهش غنی‌سازی را در مصالحه تعریف می‌کند در حالی که همان دشمن تا کنون ۱۷ بار اعلام کرده که ایران، تمام تعهدات خود را انجام داده و این در حالی است که هر بار، یک خواسته دیگری دارند و این بار می‌گویند چرا موشک دارید.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد حتی برد یک کار کوچک فرهنگی را نیز او تعیین کند، اظهار داشت: اگر خواسته‌هایش را بپذیریم، هر بار خواسته جدیدی تعیین خواهد کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمنی که مدعی آزادی است، حاضر نیست به اندازه یک تصویر در اینستاگرام به ملت ایران، آزادی قائل شود.

وی گفت: در چنین شرایطی است که دهه فجر، یک جشن بزرگ و انفجار نور بوده و حقیقتی است که به جهان نشان داد که می‌توان ایستاد، مقاومت کرد، پیشرفت کرد و پیروز شد.

جلیلی افزود: دهه فجر را به این دلیل جشن می‌گیریم که دشمن می‌بیند ما می‌توانیم پایگاه نظامی آن‌ها را مورد هدف قرار داده و آن  صورا بهرت علنی اعلام کرده و به آن افتخار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: دشمن فکر می‌کرد بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی با پخش چند برنامه تلویزیونی می‌تواند بین ملت و انتخابش، فاصله بیندازد در حالی که ملت به صحنه آمده و تمام محاسبات دشمن را به هم زدند و به انتخاب خود در ۴۱ سال گذشته، ادامه دادند.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند تا ملت ایران را در نگاه خود که پیروزی، نتیجه مقاومت است، دچار تردید کند و طبق روایات نیز فتنه با ایجاد شک، شبهه و تردید آغاز می‌شود چون می‌داند ملتی که ایمان به راه و مبنایش داشته و توکل بر خدا کند، موفقیت‌های بی‌شماری به دست آورده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.