جواد صمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث واحد روغن گیری و تولید کربن اکتیو از تفاله زیتون شرکت زیتون گستر با مشارکت بانک کشاورزی استان زنجان در بخش گیلوان شهرستان طارم را با تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی این بانک یکی از این طرح ها بیان کرد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا دهه فجر طرح شاخص دیگر نیز راه اندازی واحد تولید برق کوچک مقیاس شرکت سکویا بنیان گستر شهرستان ابهر با پرداخت ۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان زنجان گفت: بهره برداری از شرکت توسعه گلخانه ای هیدروپونیک نواندیشان روستای کزبر با ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات از دیگر پروژه های شاخص دهه فجر امسال این بانک به شمار می رود که به بهره برداری رسید.

هیدروپونیک به معنی کاشت گیاهان در آب و محلول غذایی بدون استفاده از خاک است و این امکان را به کشاورز می‌دهد که در زمان کوتاه‌تر با زحمت کمتر محصولی باراندمان بیشتر را کشت کند. در حال حاضر بیشتر در گلخانه‌ها و مکان‌هایی که خاک فقیری دارند یا خاک آنجا به هر صورت دچار آلودگی است و یا در مکان‌هایی که بحران آبی است مورداستفاده قرار می‌گیرد

صمدی، پرداخت تسهیلات برای احداث واحد بسته بندی سیر ترشی و زیتون کنسروی شهرستان طارم را یکی دیگر از پروژه های مشارکتی بانک کشاوزی در استان زنجان عنوان کرد و افزود: این طرح نیز با پرداخت تسهیلات هشت میلیارد ریالی در دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: احداث واحد بره پرواری یک‌هزار راسی به ظرفیت ۱۱۱ تن در بخش مرکزی شهرستان زنجان با تسهیلات ۱۶ میلیارد ریالی بانک کشاورزی از دیگر پروژه های مهم و شاخص این بانک بود که به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این بانک در بخش های مکانیزاسیون بخش کشاورزی، پرورش ماهی در قفس و بذرهای گواهی شده، تسهیلاتی نیز برای برقی کردن چاه های آب کشاورزی با هدف حذف سوخت های فسیلی پرداخت می کند و هیچ محدودیتی در تعداد نفرات و پرونده ها برای پرداخت وجود ندارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.