ناصر فغفوری روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: ۲ طرح بزرگ صنعتی در استان نیز آماده کلنگ‌زنی با حضور مقامات عالی کشور در ایام دهه فجر امسال است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۳ طرح و واحد صنعتی در استان زنجان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در ایام مبارک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

فغفوری خاطرنشان کرد: عمده واحدها دارای حجم سرمایه‌گذاری، میزان اشتغال و تولید قابل توجه بوده و به همین سبب برای افتتاح و کلنگ‌زنی با حضور مقامات عالی کشور آماده هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته برای این واحدها ۲۸ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و ۸۷۸ نفر است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ۲ طرح آماده کلنگ‌زنی، ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده و میزان اشتغال در این طرح‌ها نیز یک هزار و ۸۷۸ نفر پیش‌بینی می‌شود.

فغفوری در خصوص واحدهای آماده افتتاح توسط رییس جمهوری، اظهار داشت: ۲ واحد بزرگ تولید مفتول فولادی و شمش فولاد با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۵۰ نفر آماده افتتاح در ایام دهه فجر است.

وی خاطرنشان کرد: واحد تولید پارچه جین، تکمیل و رنگرزی پارچه نیز یکی دیگر از واحدهای بزرگ آماده افتتاح استان است که با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

فغفوری ادامه داد: واحد تولید اسید سولفوریک با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن، یکی دیگر از واحدهای آماده افتتاح استان است که حجم سرمایه‌گذاری آن ۳۱۱ میلیارد ریال است.

این مسؤول از احیای مجدد واحد چینی هیس توسط سرمایه‌گذار جدید خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته جهت احیای این واحد نیز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است که سالانه ۶ هزار تُن چینی در استان تولید می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.