حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان استان زنجان با تاکید بر ایجاد روابط تنگاتنگ حاکمیت با مردم، اظهار داشت: حاکمیت هم در صدر اسلام و هم در عصر امامان معصوم(ع) سابقه دارد و در این نوع حاکمیت، ارتباط‌گیری با مردم مورد تاکید قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط حاکمیت با مردم، پایه مردم‌سالاری دینی بوده و قوه قضائیه هم با همین هدف، طرح تحول ارتباط با مردم و جلب رضایت مردم را مورد توجه قرار داده است.
صادقی نیارکی با تاکید بر اعتمادسازی در بین مردم به‌ویژه ارتباط گیری با نخبگان، تصریح کرد: در ارتباط با مردم چند برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها طرح 《هر مسجد یک حقوقدان» است.
رییس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر عمل به توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: عدالت، جزو توصیه چهارم این گام و از انتظارات مردم بوده و باید این انتظار مردم را بتوانیم خوب پاسخ دهیم وگرنه در رسیدن به هدف تعالی با مشکل مواجه می‌شویم.
وی با استقبال از پیشنهادات نخبگان در حوزه دادگستری، اظهار داشت: وظیفه و تکلیف داریم با توجه کردن به پیشنهادات نخبگان، جایگاه عدلیه را ارتقا دهیم.
صادقی نیارکی با بیان اینکه اجرای صحیح عدالت از اولویت‌های مهم قوه قضائیه است، افزود: امروز قوه قضائیه در امور مختلف اعم از تولید و صنعت نیز ورود کرده و سازمانی به نام اقتصادی را تشکیل داده و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه نیز کاملا فعال است.
رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دیدارهای متعددی با صنعتگران استان داشته‌ایم که در نتیجه آن چهار واحد صنعتی که به مدت طولانی تهطیل شده بود را به چرخه تولید بازگرداندیم.
وی افزود: هم‌اکنون ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
صادقی نیارکی خبااطرنشان کرد: ماهانه بین پنج تا ۶ واحد صنعتی و تولیدی استان را بازدید کرده و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی کرده و حل و فصل می‌کنیم.
صادقی نیارکی با اشاره به ایجاد موسسات داوری در سطح استان زنجان، گفت: در گذشته هیچ موسسه‌ای در استان نداشتیم اما در حال حاضر 26 موسسه ثبت شده و 4 موسسه هم در سیر مراحل قانونی است که به چرخه فعالیت وارد شوند.
وی اظهار داشت: از 377 پرونده‌ای که توسط موسسات داوری، بررسی شده تنها به یک پرونده اعتراض شده و تمام پرونده‌ها به سازش خاتمه پیدا کرده است.
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی و طولانی شدن، یکی از چالش‌های ما بود و از تاکیدات همیشگی رئیس قوه قضائیه است.
وی افزود: امروز توانستیم زمان رسیدگی به پرونده‌ها را 17 درصد کاهش دهیم ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و هنوز در این بخش جای کار وجود دارد.  
رییس کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار، ارتباط نزدیکی با مردم داشتند و در نهایت به درجه رفیع شهادت رسیدند و رفتار و شخصیت‌های این شهید بزرگوار برای ما الگوی کاملی بوده و باید رفتار و کردار این شهید را سرمشق خود قرار دهیم.
وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده و زندگی حضرت زهرا(س) الگویی برای ما در مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل ظالم است و کوتاه نیامدن در این حوزه می‌تواند برای ما سرمشق خوبی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.