مهرداد سلطانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر استان افزود: کسب موفقیت های هر چند اندک در این ستاد، به واسطه تذکرهای انجام گرفته از سوی نمایندگان و یا متولیان امر بوده و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون جدید ماده سه حمایت از حقوق معلولان ادامه داد: این آیین نامه سال گذشته تصویب شد که در آن، به اصطلاحاتی نظیر دسترس پذیر بودن فضاهای عمومی، فضای اجتماعی شهری و روستایی تاکید داشته و موارد مطرح شده در قانون نیز لازم اجراست.

وی اظهار داشت: الزامی بودن آیین نامه مربوطه اهمیت زیادی دارد، بطوری که در تبصره سه ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان مجازات هایی برای افراد بی اعتنا در نظر گرفته شده و در واقع وجهه کیفری پیدا کرده و با شکایت دبیرخانه، سازمان های مردم نهاد موثر و یا بازرسی ها سازمان بهزیستی بی توجهی ها تخلف محسوب می شود.

سلطانی افزود: در آیین نامه اجرایی نیز وظایف دستگاه‌های متولی به ویژه دستگاه های محوری تر از قبیل شهرداری ها و دهیاری ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه  فعالیت های انجام گرفته نشان می دهد هنوز برخی دستگاه های اجرایی درارتباط با موضوع مناسب سازی معلولان ضعیف عمل کرده اند، اظهارداشت: برنامه های ارائه شده از سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به روزتر شده و دستگاه های با کارآیی کمتر بیش از گذشته مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

 معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: دستگاه های اجرایی با اقدامات کمتر باید برنامه هایی بر مبنای اقدام عملیاتی با تاکید بر امکانات، آیین نامه ابلاغی و در چارچوب مشخص ارائه کنند که تحقق این مهم نتایج بهتری را رقم بزند.

وی اضافه کرد: در ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون جدید حقوق معلولان به این مهم اشاره شده که تمامی دستگاه های مشمول موظفند اعتبارات مورد نیاز را برای اجرای وظایف مربوط همه ساله جهت پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی حسب مورد به سازمان برنامه وبودجه و سایر مراجع مربوط ارایه کنند.

سلطانی تاکید کرد: اشکالات زیادی در کارهای انجام گرفته وجود دارد، متاسفانه کار کیفی در کشور آنگونه که باید و شاید به شکل مطلوب نرسیده مگر در جاهایی که این مهم در قدمت تمدنی انجام گرفته و به اوج خود رسیده که نمود آن در کارهای هنری و ادبی بیشتر مشهود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.