شرایط کشور در مقطع خاص زمانی قرار داشته و دشمنان در صدد ضربه و فشار بر نظام جمهوری اسلامی هستند اما مردم مومن، انقلابی و بابصیرت ایران اسلامی بارها با حضور دشمن‌شکن خود در صحنه‌های مختلف، آرزوهای دشمنان را بر باد داده و پشتیبان درخت تنومند نظام و انقلاب اسلامی بوده که نهال آن را بهمن ماه سال ۵۷ با خون شهدا آبیاری کرده‌اند.

به منظور هماهنگی برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب، جلسه کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان زنجان روز دوشنبه با حضور اعضا در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این جلسه گفت: امسال، چهار جریان مهم سبب شده که دهه فجر نسبت به سال‌های گذشته باید مهمتر، به‌روزتر و چشمگیرتر اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام علی ناصر اظهار داشت: یکی از این جریان‌ها نامگذاری سال ۹۸ به عنوان «رونق تولید» است که در ایام پایانی آن قرار داریم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید عملکرد خود را در دهه فجر در این حوزه برای مردم نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: جریان دوم این است که در اولین سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب قرار داریم و برنامه‌ها باید پیرامون این بیانیه باشد.

ناصر افزود: همزمانی ایام اربعین شهادت سیدالشهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با دهه فجر و در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جریان‌های سوم و چهارم است که اهمیت این ایام را بیش از پیش افزایش داده  است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امیدواریم با گرامیداشت این ایام میثاق و عهد خود با امام(ره) و شهدا را تجدید کنیم زیرا مدیون امام و خون‌های ریخته شده در این مسیر هستیم.

وی ادامه داد: دهه فجر به‌یادماندنی در کشور و استان اتفاق افتاده و توطئه‌ها و نقشه‌هایی که دشمن برای نظام و انقلاب کشیده با حضور مردم در راهپیمایی و انتخابات برآب خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: شعار محوری امسال که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اعلام شده «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» است و برنامه‌ها نیز حول این محور خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی نه تنها به کشورهای منطقه بلکه حتی به کشورهایی که ام‌الفساد هستند نیز صادر شده و پرچم انقلاب اسلامی در این کشورها به احتزار درآمده و شاهد اُبُهت و هیمنه انقلاب هستیم.

ناصر با بیان اینکه ۲ برنامه اصلی برای گرامیداشت ایام دهه فجر داریم، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در ۱۲ و ۲۲ بهمن برگزار می شود.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان جهت تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور در مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های امام(ره) و شهدا مهمترین برنامه ۱۲ بهمن است.

ناصر ادامه داد: شاه‌بیت برنامه‌های دهه فجر نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن است که تمام تلاش ما برای حضور حداکثری و مردمی بودن برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز گفت: شاه‌بیت بیانیه گام دوم انقلاب، شکست تبلیغات دشمن و امیدآفرینی در جامعه است.

سرهنگ مسعود رمرودی اظهار داشت: وقتی تاکید بر مردمی بودن برنامه‌ها است دستگاه‌ها و نهادها باید از گروه‌ها، کانون‌ها، هیات‌ها و پایگاه‌های بسیج، حمایت کنند زیرا دلیل تمام موفقیت‌ها و دستاوردها در طول تاریخ انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی این دستگاه با همراهی ۱۵ هزار فرهنگی و مشارکت ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان اجرا خواهد شد.

جعفر گنج‌خانلو با بیان اینکه از شعارهای وحدت‌شکن در مراسم راهپیمایی پرهیز شود، افزود: گلبانک انقلاب نیز راس ساعت ۹:۳۳ همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور در تمام مدارس استان نواخته خواهد شد.

نمایندگان هریک از دستگاه‌ها و نهادها به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند که از جمله آن‌ها برپایی نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در ۲۵۰ مدرسه استان، برگزاری چله بیداری اسلامی در ۵۱ مدرسه، برگزاری یادواره شهدای لاله‌های بهمن در مدارس سراسر استان، غبارروبی آستان مقدس امزادگان استان، پخش فیلم‌های جشنواره عمار در امامزاده‌های استان، برگزاری ۳۱ عنوان برنامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رونمایی از نرم‌افزار موبایلی و اِلِمان میدان ورکچی‌لر توسط سازمان فرهنگی شهرداری زنجان، تولید و پخش مستندات و برنامه‌های زنده از تلویزیون و رادیو توسط صداوسیما، اجرای ۲۴ عنوان برنامه توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، نورافشانی شامگاه ۲۱ بهمن، برگزاری برنامه‌های مکان‌گردی در اماکن قدیمی استان که مبداء جریان‌های انقلابی بوده همراه با روایتگری، تاکید بر باشکوه، بدیع، امیدآفرین و نشاط‌آور بودن برنامه‌ها، تحت پوشش قرار گرفتن سه هزار و ۶۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان روستاهای استان در برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه فجر توسط کانون پرورش فکری استان و برگزاری اردوهای جهادی با محوریت محرومیت‌زدایی بود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.