جواد یوسفی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف همراه با کولاک شدید در استان زنجان از بامداد پنجشنبه بیش از ۱۰۰ راه روستایی را در چهار روز اخیر بست  که این راه ها توسط راهداران بازگشایی و مجدد بسته شد.

وی تاکید کرد: نیمه دوم امسال بیشترین مسدودی جاده های روستایی از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه جاری بوده است که با تداوم بارش ها و کولاک شدید این مسدودی ها نیز ادامه دار شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۲۴ راه روستایی در استان مسدود است که بیشترین مسیرها در شهرستان های ماهنشان با ۳۵ راه، زنجان ۲۴ ، ابهر ۱۸ مسیر، ۱۲ راه در ایجرود و سلطانیه و خدابنده نیز هر کدام ۱۰ راه است.

یوسفی اظهارداشت: در شهرستان ماهنشان ۱۷ راه و در خدابنده نیز ۱۵ راه روستایی را راهداران بازگشایی کرده اند.

وی ادامه داد: شهروندان و روستائیان از تردد شبانه در جاده های کوهستانی و روستایی خودداری کنند چرا که در حال حاضر نیز بارش برف و کولاک در استان زنجان جریان دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: زنجانی ها در صورت داشتن تردد ضروری برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند و علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

یوسفی اظهارداشت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.

وی یادآوری کرد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جادهها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:  ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت کرد: تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.