محمدعلی حمزه پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ورزش اسکواش زنجان اشاره کرد و افزود: این رشته ورزشی زنجان با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای ورزشکاران و مربیان، روند رو به رشد و مثبتی را در پیش گرفته است.

وی اظهار داشت: هیات اسکواش استان زنجان باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده بیشتری کرده و زمینه و بستر را برای حضور زنجانی ها در تیم ملی اسکواش، فراهم تر کند.

حمزه پور با بیان اینکه اسکواش، رشته ای مهیج، جذاب و تماشایی است، تصریح کرد: به منظور رشد، توسعه و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان، لازم است به هیات‌های شهرستانی توجه جدی‌تری شود چراکه این شهرستان‌ها از وجود ورزشکاران مستعد و توانمندی برخوردار هستند.

وی، برگزاری دوره توجیهی مربیگری و داوری را نیز در ارتقای سطح اسکواش زنجان و تربیت ورزشکاران شاخص و توانمندتر مهم ارزیابی کرد و افزود: بهتر است هیات اسکواش زنجان از مربیان مجرب و توانمند تیم ملی دعوت کند تا این رشته ورزشی زنجان به لحاظ کیفی ارتقا یابد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این اداره کل در حد وسع و توان از رشته‌های راکتی ازجمله اسکواش، حمایت می‌کند و این فرصت خوبی است تا پایه‌های این رشته ورزشی تقویت شود که هیات نباید این فرصت‌ها را از دست بدهد.  

رییس هیات اسکواش استان زنجان نیز گفت: رشد و توسعه رشته‌های ورزشی نیازمند وحدت، اخلاقمداری، همدلی و همراهی است و اسکواش زنجان نیز خوشبختانه از این ظرفیت مهم و اثرگذار برخوردار است.

سید ولی موسوی، حمایت و پشتیبانی‌های مادی و معنوی اداره کل ورزش و جوانان زنجان از این رشته ورزشی را خوب ارزیابی کرد و افزود: اعضای هیات، مربیان، داوران و رزشکاران این رشته ورزشی زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای کار و تلاش می‌کنند و این باعث شده است تا اسکواش این استان روند رو به رشدی را داشته باشد.

وی، تعداد ورزشکاران تحت پوشش این رشته ورزشی مهیج زنجان را قریب ۸۰ ورزشکار زن و مرد اعلام کرد و اظهار داشت: استان زنجان از وجود چهار مربی و ۶ داور مرد و چهار مربی و چهار داور زن برخوردار است و برای جلب و جذب ورزشکاران جدید و ارتقا سطح مربیان و داوران، تلاش وافر دارد.

موسوی افزود: در زمان حاضر اسکواش زنجان، دارای ۲ کورت (زمین بازی) استاندارد است که در سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال راه اندازی شده که این زیرساخت موجب جلب و جذب علاقه مندان و روند رو به رشد این رشته ورزشی شده است.

وی با بیان اینکه هیات اسکواش استان زنجان به موضوع استعدادیابی توجه جدی دارد، اظهار داشت: اسکواش به مدارس نیز راه یافته و هیات از این ظرفیت برای جلب و جذب دانش آموزان مستعد به ورزش اسکواش، استفاده خوبی را کرده است که روند همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.