به گزارش ایرنا، بیش از 50 ورزشکار در رشته ورزشی اسکواش در استان البرز مشغول به فعالیت هستند، این در حالی است که تنها یک کورت نزدیک به استاندارد در این استان وجود دارد.
نبود زیر ساخت ها سبب شده تا با وجود استعدادهای فراوانی که در این رشته ورزشی در استان البرز وجود دارد خیلی به رشته اسکواش پرداخته نشود.
البرز، استانی است که در تمام رشته های ورزشی حرف برای گفتن دارد و زمانی که از قهرمانی در ورزش سخن به میان می آید، یک پای آن البرز است.
این در حالی است که این استان به شدت از نبود زیر ساخت ها رنج می برد و اسکواش یکی از ورزش هایی است که تحت تاثیر این کمبودها قرار گرفته و نتوانسته جایگاه خوبی در کشور کسب کند.
رایزنی و بارقه های امیدی برای ایجاد کورت در ماه های آینده ایجاد شده و اینکه می توان آینده اسکواش استان را امیدوار کننده دید.
رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات اسکواش البرز با بیان اینکه 30 تعهد برای ارتقا این ورزش داده ایم گفت: برگزاری رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی کشورمان در کنار استعداد یابی و توانمند سازی مربیان ملی از جمله این تعهدات است.
مسعود سلیمانی با اشاره به ظرفیت های استان البرز افزود: با توجه به نزدیکی این استان به تهران، انتظارات از اسکواش البرز بالا است .
وی ادامه داد: اگر قطعه زمینی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تخصیص یابد، سرمایه گذاری برای راه اندازی کورت جدید استاندارد در این استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: قوانین اداری دست و پاگیر مشکلاتی برای اسکواش به وجود آورده که در صورت تسهیل امور می توان از استعدادها و حتی افراد منتقد برای توسعه ورزش اسکواش بهره برد.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 190 مسابقه کشوری و جهانی را در کلیه رشته ها در استان برگزار کرده ایم و یک هزارو 700 مدال کشوری، آسیایی و جهانی به دست آورده ایم.
امیر غفرانی افزود: اسکواش در این استان نتوانسته آنچنان که باید رتبه های لازم را کسب کند و البرز در این رشته ورزشی رتبه 19 را دارد که نیاز است در این خصوص اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: بیش از 15 هیات ورزشی در استان، رتبه نخست را در کشور دارا هستند و اسکواش نیز بایستی با یک برنامه ریزی خوب و برگزاری مسابقات بتواند این کسری را جبران کند.
رئیس هیات اسکواش البرز نیز گفت: نبود کورت استاندارد در استان، توسعه رشته اسکواش را با مشکل روبرو کرده است.
سروش خندان دل افزود: اهمیت وجود کورت برای اسکواش به مانند وجود استخر برای شنا است و در صورت عدم وجود این امکانات اولیه نمی توان انتظار پیشرفت داشت.
وی اضافه کرد: با تاسیس کورت های استاندارد می توانیم برنامه های بعدی که همان استعدادیابی و آشنایی مردم با این رشته است را اجرایی کنیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.