مدیرکل انتقال خون استان زنجان، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاهش شمار اهدا کنندگان خون علاوه بر فصول سرد سال در تعطیلات نوروز نیز بیش از گذشته مشاهده می شود، افزود: این در حالی است که نیاز به فرآورده های خونی در تمام روزهای سال وجود دارد و تامین آن برای بیماران بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر سیامک اسدی افزود: هم اکنون و با توجه به برودت هوا و کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون، استان در زمینه تامین فرآورده های خونی به دلیل مشارکت خوب اهدا کنندگان مستمر مشکلی ندارد.

این مسؤول از هم استانی ها خواست همانند ماه ها و فصول گذشته با مراجعه به مراکز انتقال خون زنجان یاری رسان انتقال خون استان در اهدای خون سرخ زندگی خود به همنوعان و نیازمندان باشند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای /شنبه تا چهارشنبه/ از ساعت هشت تا ۱۹ و پنجشنبه ها نیز هشت تا ۱۷:۴۵ فعال بوده  و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۲ ظهر به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

اسدی افزود: سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود و در این میان ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

 طی سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۶۲ نفر به مراکز اهدای خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۹۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.