مدیرکل انتقال خون استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیاده روی اربعین و تردد زائران در استان های غربی کشور، سازمان انتقال خون نیز آمادگی خود را برای تامین و در صورت لزوم ارسال فرآورده های خونی مورد نیاز اعلام کرده است.

دکتر سیامک اسدی افزود: بر این مبنا استان زنجان در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران خود مشکلی ندارد، اما برای نقش آفرینی بیشتر در شبکه ملی خون رسانی و افزایش فرآورده های خونی مورد نیاز به ویژه در پیادهروی اربعین این مهم را مورد توجه قرار داده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح نذر خون ویژه محرم تا اربعین با هدف دسترسی دائم به خون و فراورده‌های خونی کافی و سالم در کشور ادامه دارد و شهروندان زنجانی می‌توانند با ترویج فرهنگ اهدای خون سالم، یاریگر انتقال خون استان باشند.

این مسئول ادامه داد: این طرح تلاش دارد از فرصت بوجود آمده برای ترویج و گسترش فرهنگ اهدای خون، ایثار و نوعدوستی استفاده کند و همکاری شهروندان می‌تواند در تحقق برنامه ترسیم شده این بخش بسیار تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۶۸ درصد فرآورده های خونی مورد نیاز از طریق اهدای مستمر بدست می آید که برای حفظ این دستاورد مهم و استمرار آن، برنامه ریزی در شرایط خاص برای تامین ذخایر خونی مورد نیاز به ویژه در پیاده روی اربعین بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی روزهای سال به ویژه فصل سرما احتمال کاهش شمار اهدا کنندگان خون وجود دارد، مشارکت شهروندان در این امر نقش مهمی دارد.

به گفته اسدی، انتقال خون استان آمادگی دارد در صورت نیاز تامین فراورده های خونی استانهای میزبان زائران اربعین حسینی را پشتیبانی کند.

طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۹ و پنجشنبه ها نیز از ساعت هشت تا ۱۷:۴۵فعال است و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۳ به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

پایگاه انتقال خون شهر زنجان در روز اربعین حسینی بصورت شیفت صبح و بعد ازظهر آماده خون گیری است.

 ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود ۲۳ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید شده و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.