حضور مردم زنجان در این مراسم از همان ساعات ابتدایی و با وجود بارش سنگین برف، بسیار گسترده بود به طوری که فضای حسینیه عاشقان ثارالله گنجایش همه شرکت کنندگان را نداشت و به طور مستمر از حاضران خواسته می شد تا پس از حضور و ذکر فاتحه صحن حسینیه را ترک کنند تا فضا برای حضور سایر شهروندان نیز مهیا شود. 

امتداد اتوبان ۲۲ بهمن زنجان از محدوده مصلی تا پل ولیعصر مملو از عاشقانی بود که خود را در هوای سرد و برفی زمستان به مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی رسانده بودند تا به مقام شامخ آن سردار والامقام ادای احترام کنند.

" سردار با صلابت، شهادتت مبارک"، فرمانبر ولایت، شهادتت مبارک"، " نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا" ، " مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسراییل"، " این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" از جمله شعارهایی بود که حاضران در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی سر می دادند.

استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران و مسؤولان دستگاه‌هایی اجرایی نیز در جمع عزادارن زنجانی حضور داشتند.

پس از مرثیه سرایی چند تن از مداحان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از بصیرت و حضور در صحنه مردم زنجان، گفت: بعداز ظهر  فردا / یکشنبه، ۱۵ دی/نیز دسته عزاداری از حسینیه اعظم به سمت امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می شود و امیدواریم یوم العباس دیگری در زنجان برای علمدار همیشه سر افراز انقلاب رقم بخورد.

حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه جهاد، مبارزه در برابر موانع حقانیت و ثبات دین است، اظهار داشت: از ابتدای خلقت همواره بین جبهه حق و باطل تضاد وجود دارد و نبرد بین این ۲ جریان همیشگی است.

وی ادامه داد: بر اساس وعده انبیا و آیات قرآن، پایان تاریخ پایان خوشی است و از نسل آخرین پیامبر موعودی می آید و با آمدن او حق بر همه جا سیطره می یابد.

حجت الاسلام خاتمی به ویژگی های برجسته شخصیت شهید سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهادت این مجاهد سرافراز بسیار مظلومانه بود و موجی در دنیا ایجاد شده و  همه آن را محکوم می کنند. 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انتقام خون سپهبد سلیمانی حق ماست، اظهار داشت: آمریکایی ها واسطه فرستاده اند و گفته اند که انتقام به اندازه باشد ولی ما در مورد نحوه و اندازه آن خودمان تصمیم می گیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.