ناصر فغفوری شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل مجتمع معدنی سرب و روی انگوران برگزار شد، اظهار داشت: جلسه شورای عالی معادن کشور به صورت مشترک با استان زنجان با حضور تمام اعضا برگزار شد.

وی افزود: پرونده ۲۰ معدن استان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که اگر در مرکز، بررسی می‌شد ماه‌ها به طول می‌انجامید.

فغفوری با اشاره به برگزاری جلسه احیای معادن کوچک و غیرفعال استان با تولی‌گری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، گفت: ساماندهی معادن آهن و جذب سرمایه‌گذار برای معادن را نیز داشتیم که احیای ۱۴ معدن در برنامه کاری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: احیای معادن کوچک، طرح خوبی است و با استقبالی که از معادن کوچک و متوسط در سطح استان شده امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از واحدهای معدنی غیرفعال به بهره‌برداری برسانیم.

فغفوری خاطرنشان کرد: گردهمایی معاونان معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال‌غرب کشور نیز هفته گذشته در زنجان برگزار شد.

وی افزود: مباحث خوبی مانند بخشنامه گَوَن، حق چَرا، وکالت بلاعزل و نحو محاسبه حقوق دولتی در این گردهمایی مطرح و به وزارت صنعت منتقل شد.

فغفوری با اشاره به به‌روز شدن مزایده معادن استان، ادامه داد: آخرین برندگان مزایده معادن نیز اعلام شد و اکنون در این حوزه، معدن آماده برای مزایده در استان وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری یکصد و چهل و سومین جلسه گارگروه تسهیل و رفع موانع استان زنجان از اردیبهشت ۹۴ تا کنون، گفت: جلسه امروز، شصت و سومین جلسه در سال جاری است.

وی اظهار داشت: بنا به دستور استاندار زنجان از آذر سال ۹۷ تمام جلسات کارگروه هم در محل واحدهای تولیدی و هم به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

فغفوری خاطرنشان کرد: جلسه‌های مختص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کشاورزی برگزار شده و این جلسه نیز به بخش معدن اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی کارگروه، مربوط به صنوف تولیدی با تولی‌گری اتاق اصناف خواهد بود، افزود: در این صورت، جلسه اختصاصی برای تمام بخش‌های تخصصی استان برگزار شده است.

ماهنشان، بهشت معادن استان زنجان است

فرماندار ماهنشان نیز این شهرستان را بهشت معادن در سطح استان و کشور خواند و گفت: ماهنشان ۴۶ معدن دارد که ۳۱ مورد فعال و ۱۵ مورد غیرفعال هستند.

مجتبی نوری با بیان اینکه ۲۲ ماده معدنی از معادن ماهنشان استخراج می‌شود، اظهار داشت: حدود ۹۰۰ نفر نیز در معادن این شهرستان اشتغال دارند.

وی گفت: از معدنکاران انتظار داریم به تکالیف اجتماعی خود عمل کنند زیرا تمام راه‌های مواصلاتی روستایی این شهرستان را تخریب می‌کنند اما هیچ مشارکت و حمایتی نمی‌کنند.

نوری خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و معدن سرب و روی انگوران، حمایت و مشارکت لازم را دارند اما انتظار داریم دیگر صاحبان معادن و صنایع در شهرستان نیز به تکالیف خود عمل کنند.

فرماندار ماهنشان اظهار داشت: روستاهای محروم در جوار معادن قرار گرفته‌اند اما معدنکاران به تکالیف خود عمل نمی‌کنند در حالی که جاده‌ها برای روستاها ساخته شده و برای معادن نیست.

وی افزود: مسیرهای این شهرستان، کشش بار تناژ زیاد را ندارند و کامیون‌ها بارهای مازاد بر ظرفیت خود می‌زنند.

نوری گفت: بیشترین تحصیلکرده حوزه معدن حتی در مقطع دکتری نیز در این شهرستان قرار دارد و ظرفیت خوبی برای بهره‌مندی معادن به شمار می‌روند.

فرماندار ماهنشان، مجموع راه‌های مواصلاتی این شهرستان را ۹۰۰ کیلومتر خواند و اظهار داشت: برای اولین بار در طول چند سال اخیر، نزدیک به ۸۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از منابع ملی، آسفالت می‌شود.

به گزارش ایرنا، استاندار زنجان پیش از این جلسه از معدن فسفات و آهن روستای سعیدکندی و معدن سرب و روی انگوران بازدید به عمل آورد.

از زمان حضور حقیقی به عنوان استاندار در زنجان تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت تخصصی و در محل واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شده و پیش از برگزاری جلسه نیز چند واحد در آن حوزه مورد بازدید اعضای کارگروه قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.