فرامرز نیک‌سرشت روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان زنجان، اظهار داشت: اینکه جلوی هرگونه گرانی را می‌گیریم، ادعای باطلی است زیرا جلوگیری از گرانی بعد از سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین، به‌طور مطلق ناشدنی است و به نوبت خود می‌تواند در گرانی کالاها و خدمات موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطلق‌گرایی، یک انحراف بوده و هم مردم و هم مسؤولان را در تصمیم‌گیری، سردرگم می‌کند لذا باید شفاف‌سازی کرده و در رفتار با مردم، صداقت داشته باشیم.

نیک‌سرشت با بیان اینکه افزایش قیمت بی‌منطق کالاها و خدماتی که ارتباطی به بنزین ندارد، تخلف است، افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که عملکرد کارگروه تنظیم بازار، موفق بوده ولی منکر این نیستیم که گرانی و مشکلات و فشارهای اقتصادی بر مردم وجود داشته و قدرت خرید در سال جاری نسبت به سال گذشته پایین آمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه گرانی برخی کالاها و خدمات، منطقی است، گفت: سواری‌های مسافربر بین شهری به دلیل اینکه بنزین سهمیه را پنج هزار ریال گران‌تر از قبل، دریافت می‌کنند طبیعی است که باید افزایش کرایه داشته باشند اما در خصوص اقلام خوراکی خوشبختانه نه تنها افزایش قیمت نبوده بلکه طبق گزارش‌ها کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.

وی افزود: البته نباید نقش و همراهی اصناف منصف را در شرایط کنونی نادیده بگیریم.

نیک‌سرشت تصریح کرد: شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هیچ کدام از دولتمردان، مسؤولان و متولیان امر به استقبال آن نرفته‌اند بلکه دیوانه‌ای در سطح جهان پیدا شده که برخلاف توافقات و تعهدات بین‌المللی وارد جنگ اقتصادی شده و حتی غذا و دارو را هم تحریم می‌کند.

معاون استاندار زنجان، اصلاخ نرخ و سهمیه‌بندی بنزین در شرایط کنونی را یک اضطرار خواند و افزود: اینکه در این شرایط به دنبال مقصر بگردیم، دردی از مردم را دوا نمی‌کند زیرا این کار، مصوبه سران قوا و مورد تایید حاکمیت بود و تمام قوا و دستگاه‌ها باید به شرایط جنگ اقتصادی ورود کنند و بوی تفرقه، اختلاف و مچ‌گیری نباید باشد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که وارد جنگ تمام‌عیار اقتصادی شده‌ایم، اظهار داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت در لایحه بودجه سال ۹۹ روزانه یک میلیون بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار فروخته خواهد شد و تمام تلاش خود را برای مبارزه با تحریم به کار می‌گیریم.

نیک‌سرشت با اشاره به ثبت‌نام ۲ هزار مسافربر شخصی حمل مسافر در مسیرهای روستایی، گفت: مدیران مربوطه پیگیر تامین سوخت این خودروها باشند و در خصوص وانت‌بارهای شخصی برون‌شهری نیز اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام جهت ساماندهی و دریافت سوخت مورد نیاز صورت پذیرد.

وی در خصوص کسر سهمیه بنزین در جایگاه‌های سوخت، اظهار داشت: طبق اعلام برنامه‌نویس سیستم جایگاه‌های سوخت، رانندگان باید پس از اتمام بنزین زدن، نازل را در جای خود قرار داده، چند ثانیه صبر کرده و سپس با فشردن کلید خروج، کارت سوخت خود را بردارند وگرنه یک تا پنج لیتر از سهمیه باقی‌مانده آن‌ها کم می‌شود و این کار به منظور جلوگیری از تخلف و سوءاستفاده انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.