به گزارش ایرنا نعمت اله بیرانوند سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت خوزستان بیان کرد: از زمان اصلاح قیمت بنزین تا کنون ۹۱ پرونده گرانفروشی در حوزه بهداشت و درمان استان تشکیل شد که از این تعداد ۲۹ پرونده مربوط به شهرستان اهواز بوده است.

وی گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت و تخلف در بخش بهداشت و درمان باید داروخانه ها، مراکز درمانی و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و بخش خصوصی فعال در این حوزه را مورد رصد و بررسی قرار داد.

بیرانوند ادامه داد: برخی از مردم مجبور به خرید روزانه دارو هستند و افزایش قیمت در این بخش ضرر و زیان زیادی را به مردم وارد می کند و باید بازرسی جدی تری در این بخش انجام شود.

تشکیل یک هزار و ۲۵۹ پرونده تخلف صنفی در خوزستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی درخوزستان ادامه داد: از زمان آغاز اصلاح قیمت بنزین ( ۲۵ آبان ماه) تا کنون یک هزار و ۲۵۹ پرونده تخلف  صنفی در استان تشکیل شد که یک هزار و ۱۰۹ پرونده رسیدگی و مختومه شد.

درادامه این نشست  مسئول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ارتباط و همکاری خوبی بین این معاونت با سازمان صمت خوزستان برای مبارزه با قاچاق و گرانفروشی وجود دارد و تلاش داریم با بررسی بیشتر از تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.

موسی ظهیری نژاد ادامه داد: برای انجام بازرسی از واحدهای مختلف درمانی و بهداشتی و داروخانه ها نیاز به افراد بیشتری است.

وی گفت: از زمانی که شکایتها از افزایش قیمت داروها در داروخانههای استان بیشتر شده بازرسی از داروخانه ها را نیز افزایش داده ایم.

مسئول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نظارت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در شهرستانها نیز باید با جدیت بیشتری بررسی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.