ایوب بیگدلی روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار زنجان در شهرستان خدابنده برگزار شد، افزود: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خدابنده به نوعی زندگی روستایی دارند و اغلب از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.  

وی ادامه داد: از کل مساحت شهرستان که پنج هزار و ۱۵۱ کیلومتر مربع است، ۳۵۹ هزار هکتار زمین های کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار نیز مراتع و اراضی ملی است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: فعالیت های کشاورزی در شهرستان خدابنده زمینه بسیار مناسبی را برای ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان فراهم کرده است، که برای توسعه این صنایع باید حمایت ها و تسهیلگری ها مورد توجه قرار گیرد. 

 فرماندار شهرستان خدابنده به طرح های مهم در دست اجرا در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: احداث گلخانه تولید گل رز خمارک با مساحت ۱۵ هکتار با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر، مجتمع گاوداری ۶ هزار و ۵۰۰ رأسی با ظرفیت اشتغال زایی ۳۰۰ نفر از جمله طرح های در دست اقدام در خدابنده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید در شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: سال ۹۲ فقط ۱۵ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که این رقم هم اکنون به ۸۰ درصد رسیده است.  

بیگدلی افزود: ۶۳ درصد مسکن های روستایی در خدابنده مقاوم سازی شده اند که این میزان هم از میانگین استانی و هم از میانگین کشوری بالا است.  

فرماندار شهرستان خدابنده به افزایش هشت برابری اعتبارات دهیاری ها در این شهرستان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: توسعه خانه های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت روستایی از دیگر اقدامات قابل توجه دولت در شهرستان است. 

امام جمعه شهر قیدار نیز در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد بعد از اعتقاد، جزو مهم ترین عناصر استقلال یک کشور است، گفت: باید تلاش کنیم به جای استفاده از سرمایه، از آن درآمد ایجاد کنیم. 

حجت‌الاسلام علی موسوی طرح توسعه منظومه های روستایی را آغاز حرکتی خوب توصیف کرد و افزود: امیدواریم در سایه اقتصاد مقاومتی استقلال کشور را بیش از پیش تقویت کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.