مهردادسلطانی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مزیت های مختلف این پروژه افزود: پروژه بزرگ گاوازنگ فرصت خوبی برای شهرداری محسوب می شود تا از منافع آن بهره‌مند شود و بطور قطع به‌جز شهرداری، ارگان دیگری نمی‌تواند این منطقه را مدیریت کند.

‌وی اضافه کرد: گاوازنگ متعلق به همه مردم استان و گردشگران است و بسیاری از شهروندان برای گذران اوقات فراغت خود به این منطقه می روند و کارکرد شهری گاوازنگ بر کسی پوشیده نیست.

سلطانی ادامه داد: استان به منطقه گاوازنگ نگاه انتفاعی نداشته بلکه نگاه کارشناسی به این پروژه مهم شهری دارد، هر چند هزینه‌های زیادی در آن انجام گرفته اما باید پذیرفت که نیاز به تغییر رویکرد دارد.

وی اظهار داشت: رویکرد استان در اجرای این طرح تبدیل سکونتگاه غیررسمی به مجموعه گردشگری بوده که اولویت با ساکنین این منطقه است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: بر این مبنا، عرصه های موجود با تغییر کاربری در اختیار شهروندان قرار می گیرد و هم اکنون ۱۰۰ قطعه در قطعه هفت این پروژه باقی مانده است.

به گفته سلطانی، ۱۴ قطعه موجود در این پروژه نیز تعیین تکلیف خواهد شد که در برخی قطعات پروژه ها تعریف شده و در صورت واگذاری آن به شهرداری، تصمیم لازم اتخاذ می شود.

وی یادآوری کرد: این منطقه فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد و علاوه بر آن باید به ظرفیت اشتغال‌زایی این محل نیز توجه شود که این موضوع مهم در طرح‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان نیز ادامه داد: پروژه گردشگری گاوازنگ در اقتصاد شهر زنجان به ویژه گردشگری و اشتغالزایی تاثیر بسزایی دارد و به این مهم باید توجه کرد.

سعید  امیدی افزود: ۱۰۰ هکتار این پروژه در سال ۷۵ واگذار شده و  ایجاد راه های مواصلاتی، شهرک مسکونی و تکمیل پروژه ایل داغی و سینما رو باز از جمله طرح های مهم اجرا شده در این منطقه است.

این مسؤول ادامه داد: طی ۲ دهه گذشته ۳۱ پروژه در این منطقه اجرایی شده و در این میان، دلایل مهمی از جمله عدم تعریف آن در محلی بدون معارض، عدم پیش بینی منابع مالی در قرارداد بین سازمان همیاری شهرداری های زنجان و منابع طبیعی موجب پیشرفت نکردن پروژه گاوازنگ بوده است.

وی اضافه کرد: گاوازنگ زنجان ظرفیت بالایی دارد که مورد غفلت واقع شده این در حالی است که این مجموعه ۴۰۰ میلیارد تومان ظرفیت مالی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.