محمد هادی کاظمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط‌بانان این شهرستان در حین پایش و رصد منطقه، این شکارچیان متخلف را که مبادرت به شکار سه قطعه کبک مازاد بر پروانه، کرده بودند را در دام قانون گرفتار کردند.

وی اظهار داشت: یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، ۴۲ تیر فشنگ ساچمه، یک رشته قطار فشنگ و لاشه سه قطعه کبک از این شکارچیان خاطی به دست آمد.

کاظمی افزود: این ۲ شکارچی غیرمجاز که بومی منطقه بودند به خاطر ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش زنجان مبلغ ۶ میلیون ریال جریمه شدند و قاضی رسیدگی به پرونده نیز از جنبه عمومی جرم این متخلفین را به پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته نیز ۲ شکارچی متخلف در اراضی روستای چرگر در حین شکار  دستگیر شد که از این متخلفین نیز یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی و ۲ تیر فشنگ ساچمه، کشف و ضبط شد.

کاظمی افزود: این شکارچیان غیرمجاز نیز بیشتر در پی شکار پرندگان اعم از کبوتر چاهی، فاخته، باقرقره و کبک و همچنین خرگوش هستند که به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.  

وی تصریح کرد: شروع به شکار جانوران به لحاظ قانون جرم تلقی شده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده متخلف یا متخلفان برابر ضوابط قانونی نسبت به دستگیری آنان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.