مهرداد سلطانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان افزود: برای آگاهی و چگونگی اجرای این طرح نیز در یک بازه زمانی، میزان پیشرفت کار از سوی مشاور اطلاع رسانی خواهد شد که در ادامه روند کار بسیار اثرگذار است.

این مسؤول با اشاره به اقدامات راه آهن شمالغرب در مناسب سازی لازم برای معلولان گفت: راه آهن در ایجاد زیرگذر تغییراتی در ماهیت استفاده از ایستگاه ها را در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: با اقدامات لازم مقرر شد که ۲ آسانسور مورد نیاز برای معلولان خریداری شود که اولین مورد آن قبل از پایان سال و دیگری پس از پایان سال نصب خواهد شد که ظرفیت جابجایی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر را دارد.

سلطانی افزود: جهت مشارکت اصناف در خصوص مناسب سازی معابر برای معلولان چاپ بروشورها و توزیع آنها می تواند اهمیت آن را نشان داده و در خصوص ضوابط آن بیش از گذشته اطلاع رسانی شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: برای مناسب سازی گنبد سلطانیه از سمت در ورودی شرقی مشکلاتی چندانی برای تردد و بازدید معلولان از این اثر تاریخی وجود ندارد و  موضوع خط بریل رد کف بازار در مقایسه با پیاده راه متفاوت بوده و باید  بررسی فنی لازم و مباحث میراث فرهنگی آن انجام گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به گزارش اعلام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه انتظار می رود در خصوص مناسب سازی اماکن زیارتی حتی مساجد برای معلولان با توجه به تفاهم نامه منعقد شده شتاب بیشتری  یابد تا گروه‌های هدف از خدمات بهره مند شوند.

سلطانی افزود: در ارتباط با احداث مراکز تجاری خرد موضوع مناسب سازی مشکلاتی دارد، اما در مجموعه های بزرگ و کلان عدم اجرای آن قابل قبول نیست و این مهم باید بیش از گذشته لحاظ شود.

وی، با اشاره به دغدغه فرمانداران برای حضور در جلسات گفت: ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر در طی سال سه یا چهار بار برگزار می شود  و عدم حضور فرمانداران در هیچ کدام از جلسات قابل قبول نیست و مانع پیشبرد کارها می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.