در این طرح ملی که با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی، توسعه جنگل‌ها و ترویج فرهنگ جنگل‌کاری برگزار شد ۱۴ میلیون اصله نهال به نیت چهارده معصوم(ع) در کل کشور غرس می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در حاشیه اجرای این طرح در پارک آبخیز گاوازنگ زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۲۹۰ هکتار از مناطق جنگلی این استان غرس می‌شود که بیشتر آن‌ها گونه اُرس، بنه و زالزالک است.

خلیل آقاجانلو اظهار داشت: عملیات اجرایی ۱۹۰ هکتار امروز به اتمام می‌رسد و ۱۰۰ هکتار نیز در ادامه و پس از تخصیص اعتبار در اسرع وقت به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت دستگاه‌های عضو نهضت سبز، همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌شود.

آقاجانلو در خصوص سایر طرح‌های توسعه و غنی‌سازی جنگل در استان زنجان در سال ۹۸ گفت: طرح‌های توسعه جنگل با نهال گونه اُرس و زالزالک به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه بیدان چای شهرستان زنجان و مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه جمال‌آباد شهرستان طارم از برنامه‌های طرح توسعه جنگل در سال جاری است.

وی افزود: طرح غنی‌سازی جنگل با نهال گونه اُرس به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه جمال‌آباد شهرستان طارم نیز برنامه دیگر این اداره کل در سال جاری است.

آقاجانلو گفت: مردم در صورت مشاهده شخم و تخریب مراتع، آتش‌سوزی، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، بوته‌کَنی از مراتع و شیوع آفات وبیماری و سایر تخلفات می‌توانند به شماره تلفن ۱۵۰۴ (مرکز امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.