جمال رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همراهی تمامی بخش های مجموعه آموزش و پرورش، فعالیت جشنواره جوان خوارزمی بیش از گذشته رونق می گیرد و موجب بروز استعدادها و رشد و تعالی دانش آموزان خلاق و مبتکر می شود.

افزود: طی پنج سال گذشته و به دلیل عدم تامین منابع لازم موجب شده جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر سطح کشور در آموزش و پرورش استان نیز کم فروغ باشد و از طرفی شمار شرکت کنندگان نیز روند نزولی داشته  است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که برخی از استان ها با بهره گیری از منابع استانی، توانسته اند شمار بالای دانش آموزان را در مقایسه با استان های کوچکتر و دارای منابع محدودتر داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: ستاد استانی جشنواره در استان نیز پیگیر منابع مورد نیاز برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره جوان خوارزمی محسوب می شود و این موضوع نیازمند حمایت و توجه ویژه ای است.

وی اظهار داشت: پرونده جشنواره بیست و یکم این استان در حالی بسته شد که دانش آموزان زنجانی هفت اثر به تعداد ۹ نفر آثار خود را ارائه کردند که از این تعداد نیز یک اثر به مرحله کشوری راه یافت که در نهایت موفقیتی را کسب نکرد.

رحمتی افزود: بطور معمول فراخوان و شیوه نامه این جشنواره از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اواخر آذر هر سال اعلام می شود که با ساز وکارهای انجام گرفته تمامی مراحل و فرآیندها بصورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی یادآوری کرد: تمامی مراحل این جشنواره و راه یابی برگزیدگان آن تمامی سال تحصیلی را در بر می گیرد و بخش نهایی آن بصورت متمرکز و در قالب بخش دانشجویی و دانش اموزی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پژوهش های صنعتی ایران برگزار می شود.

به گفته، این مسؤول طی روزهای آینده منتظر دریافت شیوه  نامه جشنواره بیست و دوم از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خواهیم بود و به محض دریافت شیوه نامه، به مناطق آموزشی و مدارس استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.