فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: خوشبختانه قانون، تمام موارد از نظر زمان تبلیغات، سکوت تبلیغات، بررسی صلاحیت‌ها، شکایت و نحوه رای‌گیری را لحاظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان امانتدار، اقبال و نظر مردم به سوی هر نامزدی بوده و وی را انتخاب کرده باشند را امانتداری کرده و تقدیم حضور مردم می‌کنیم.

حقیقی گفت: فرآیند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز و همزمان با دستور وزیر محترم کشور در استان زنجان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه اصلی ثبت نام شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان آغاز شده و ثبت نام در ساعت‌های مشخص شده انجام می‌پذیرد.

حقیقی افزود: همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان، هیات‌های اجرایی نیز در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان به جز بخش‌های مرکزی تشکیل می‌شود.

استاندار زنجان در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های اجرایی، گفت: ۳۰ نفر از افراد معتمد به هیات نظارت بر انتخابات، معرفی شده و طی مراحل مختلف بررسی و تایید می‌شوند.

مقام عالی دولت در استان زنجان اظهار داشت: اعضای هیات‌های اجرایی از بین تاییدشدگان به تعداد ۱۴ نفر بوده که شامل هشت نفر اعضای اصلی، پنج نفر علی‌البدل و یک نفر نیز از اعضای شورای شهرستان و یا بخش است.

وی خاطرنشان کرد: هیات اجرایی موظف به بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام نتیجه آن‌ها به هیات نظارت است.

حقیقی افزود: سپس نوبت به بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت می‌رسد که رای و نظر هیات‌های اجرایی را تایید یا رد می‌کند.

وی تصریح کرد: به موازات بررسی صلاحیت‌ها، شعبه‌ها نیز بررسی شده و برای برگزاری انتخابات دوم اسفند آماده می‌شویم.

استاندار زنجان ادامه داد: انتخابات ۱۱ مرحله دارد که اکنون در مرحله دوم آن هستیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد که حوزه‌های انتخابیه آن شامل زنجان و طارم، خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه و ماهنشان و ایجرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.