رحیم نوری‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معتقد به نظرسنجی علمی هستیم و در صورتی که نامزد مورد نظر ما در نظرسنجی‌های علمی نسبت به دیگران از مقبولیت مردمی برخوردار نباشد به‌یقین به ائتلاف اصولگرایان کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بوی انحصار از ائتلاف اصولگرایان به مشام می‌رسد، خاطرنشان کرد: با این حال امیدواریم به ائتلاف مشترک و نامزد اصلح برسیم.

نوری‌پور گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گذشته به صورت ائتلافی وارد انتخابات به‌ویژه مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا نمی‌شد و عمده فعالیت‌های این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری بود اما در این دوره با جدیت وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی ورود این جبهه به انتخابات این است که برخی شعارهایی که در دوران نهضت و اوایل انقلاب اسلامی داده می‌شد بر زمین مانده است.

نوری‌پور افزود: شعارهایی مانند استقلال، آزادی جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده اما برخی شعارها مانند بهبود وضعیت اقتصادی، پرهیز از شعارزدگی، پرهیز از اشرافی‌گری، دوری از تبعیض، دوری از اختلاس، ایجاد اشتغال و ریشه‌کنی بیکاری و توجه به دهک‌های پایین مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: جبهه پایداری در این مقطع زمانی مصمم است که با ورود خود به انتخابات به ایجاد مجلس انقلابی، کمک کند.

سخنگوی کمیته انتخابات جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: به فساد سیستمی اعتقاد نداریم بلکه فساد، شبکه‌ای و قومی است و بر این اساس، معیار اصلی این جبهه در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، انتخاب خوبان به جای خویشان است.

نوری‌پور اظهار داشت: ستادی در جبهه پایداری استان تشکیل شده که از بین تمام نامزدهای انتخاباتی چه همسو و چه غیرهمسو افرادی که اصلح بوده و در معیارهای ۱۶ گانه تدوین شده این جبهه قرار گیرند را به عنوان نامزد اصلی جبهه در تمام حوزه‌های انتخابیه استان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه معیارها ضرایب مختلفی دارند، تصریح کرد: اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، اعتقاد به امور دینی و پایبندی به آن، بصیرت سیاسی و حضور در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی، داشتن تفکر بسیجی، کارآمدی و سوابق مدیریتی، داشتن برنامه برای توسعه شهرستان، استان و کشور، برخورداری از حُسن شهرت و نداشتن زمینه تخریب سیاسی و اجتماعی از جمله معیارهای جبهه پایداری برای معرفی کاندیداها هستند.

نوری‌پور خاطرنشان کرد: این آسیب برای گروه‌ها و احزاب است که نامزد مورد نظرشان پس از کسب آرا به تعهدات و معیارهای بیان‌شده در تبلیغات انتخاباتی عمل نکند.

سخنگوی کمیته انتخابات جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: با قاطعیت بر روی معیارهای خود هستیم حتی اگر شورای ائتلاف اصولگرایان، مخالف آن باشد.

وی اظهار داشت: جبهه پایداری از نامزدهای خود تضمین می‌گیرد تا در صورت عمل نکردن به معیارها بتواند با وی برخورد کند.

نوری‌پور خاطرنشان کرد: همین که نماینده متخلف را به مردم معرفی کنیم و وی تنها بماند، برخورد است البته نمایندگان این جبهه با وجود کم بودن شمار آن‌ها در مجلس شورای اسلامی، حرکتشان بر اساس آرمان‌ها بوده و صدایی رسا و قوی دارند.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری جبهه پایداری مانند «جمنا» به صورت رای‌گیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.