به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در نشست شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که با حضور مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد افزود: همچنین در این برنامه علاوه بر شناسایی نیازهای آن ، نوع حمایتی که این شرکت نیاز دارند ، تعیین شود.
وی اظهار داشت: نیاز است در این زمینه از بخش خصوصی حمایت شود و دستگاه ها هم در این زمینه همراهی لازم را برای توسعه فناوری و ارتباطات با این بخش داشته باشند.
استاندار یزد ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های استارتاپ ها و فعال در عرصه علم و فناوری می‌توانند وظیفه ملی را عهده‌دار شوند، به این معنا که تمام مسئولان یاید کمک کنند تا نمود بهتری از فعالیت‌ شرکت‌های استان در سطح کشور به وجود آید.
وی با اشاره به بیکاری تعدادی از دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در استان افزود: بسیاری از تسهیلات بخش اشتغال زایی، موجب اشتغال برای اتباع بیگانه یا نیروهایی با تحصیلات پایین مهاجر می شود.
طالبی ادامه داد: ما وظیفه ملی خود را در عرصه اشتغال هیچگاه فراموش نمی‌کنیم، در شرایطی که استان نیروی تحصیل‌کرده بومی آماده در بازار کار دادر، باید کسب و کارهای نوپا در اولویت قرار گیرد که یکی از راهکارها برای رفع اشتغال دانش آموختگان عرصه علم و فناوری است.
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها را از جمله مشکلات استان بیان کرد و گفت: این منطقه یکی از مناطق مهاجر پذیر است.
علی زینی وند افزود: 58 درصد نیروی یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی استان غیر بومی هستند ،برای رفع بیکاری باید به کسب و کارهای نوپا روی آوریم.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در زمینه فناوری و ارتباطات افزود: امیدواریم با همکاری همه شاهد شکوفایی حوزه آی تی در استان باشیم.

** رتبه سوم یزد در شرکت های دانش بنیان
همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: این استان با 80 شرکت دانش بنیان دارای مجوز رسمی در این حوزه به نسبت سرانه جمعیت در کشور رتبه سوم را از این لحاظ دارد.
اکرم فداکار افزود:در میان موسسه های دانش بنیان، بیشترین سهم مربوط به شرکت های آی. سی. تی است و از این نظر یزد رتبه دوم کشور را داراست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد هزینه پایین ایجاد شغل ، استقلال و ارتباط کم با بازار ارز را مهمترین مزیت های اقتصاد شرکت دانش بنیان عنوان کرد اظهار داشت:مهمترین مزیت استان ، داشتن نیروی انسانی نخبه از گذشته تا امروز و رتبه کشور در تعداد نخبگان به نسبت سرانه جمعیت است.
فداکار با بیان اینکه سالانه 800 دانش آموخته در رشته مرتبط با بخش آی سی تی در استان فارغ التخصیل می شوند، افزود: در حال حاضر 600 نفر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری استان فعال هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد تعداد مراکز رشد و شرکت های فناور استان را به ترتیب 15و 259 شرکت بیان کرد و گفت: سرمایه فعلی صندوق پژوهش و فناوری استان 105 میلیارد ریال است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.