محمدهادی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، یک متخلف شکار غیر مجاز را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر دو لول کنارهم مدل کوسه کالیبر ۱۲ ساخت ایران دستگیر کردند.
وی افزود: از این متخلف که در اراضی روستای امیرآباد از توابع بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه دستگیر شد، تعداد ۱۰ تیر فشنگ ساچمه پر، یک قبضه چاقو و یک رشته قطار فشنگ برزنتی کشف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر تصریح کرد: این فرد اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه  کبک در فصل ممنوعه کرده بود.
کاظمی با اشاره به اینکه این متخلف، بومی منطقه و ساکن زنجان است، خاطرنشان کرد: ضرر و زیان متعلقه به میزان ۲ میلیون ریال دریافت و پرونده وی تکمیل و به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال شد.
این مسئول در ادامه ابراز کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، تعداد یک نفر متخلف دیگر شروع به شکار غیرمجاز و حمل سلاح به صورت غیر مجاز که فاقد جواز حمل سلاح معتبر بود را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر دو لول رو هم مدل کوسه کالیبر ۱۲ ساخت ایتالیا دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه این فرد نیز در اراضی روستای امیرآباد از توابع بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه دستگیر شد، تصریح کرد: از این متخلف ۳ تیر فشنگ ساچمه پر و تعداد یک رشته قطار فشنگ چرمی کشف شد که به شروع شکار غیر مجاز در فصل ممنوعه و حمل سلاح بصورت غیر مجاز و فاقد جواز حمل سلاح معتبر و دارای برگ عبور موقت اقدام کرده بود.
کاظمی تاکید کرد: پرونده مشارالیه نیز تکمیل و به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال شد ضمن اینکه این متخلف غیر بومی منطقه و ساکن زنجان است.

شکارچی کل در طارم دستگیر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم نیز گفت: شکارچی یک راس کل، از سوی محیط بانان و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان دستگیر شد.

غلامرضا عباسی افزود: در پی گزارش های واصله و پس از اخذ مجوز قضایی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان،  منزل این شکارچی متخلف در روستای ده‌بهار را بازرسی کرده و موفق به کشف و ضبط مقداری از گوشت کل شکار شده، شدند.

وی اظهار داشت: از منزل این شکارچی خاطی، کله کل شکار شده به همراه یک قبضه سلاح قاچاق، یک قبضه سلاح مجاز، ۲۳ تیر فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی و یک رشته کمربند قطاری فشنگ نیز به دست آمد.

عباسی با بیان اینکه این شکارچی خاطی در ارتفاعات دربند ده‌بهار واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر، دست به شکار شده بود، خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع سه شکارچی متخلف به جرم شکار سه راس کل و بز در شهرستان طارم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: جریمه شکار هر راس کل و بز ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است که شکارچی متخلف باید نسبت به واریز آن به حساب حفاظت محیط زیست اقدام کند و مجازات آن به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز، بسته به رای و نظر قاضی پرونده خواهد بود.

منطقه خرمنه‌سر که از آبان ماه سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شده از وجود کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه‌گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.