جواد مهراندیش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان با  اشاره به اهداف راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت گفت: انتظار بر ثبت حجم زیادی از تماس ها  نیست به دلیل آنکه عموم مردم با قوانین بیمه‌گر و خدمات ارائه شده آشنا هستند و وقتی فرآیند جدیدی در سازمان تعریف و یا تغییری ایجاد می شود با سامانه مربوطه تماس می گیرند.

وی اضافه کرد: موضوعات این سامانه صرفا در قالب شکایات نیست، بلکه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات را نیز دربر می گیرد و در واقع این سازمان به سمت ارائه الکترونیکی خدمات پیش می رود.

این مسئول، مهمترین سرویس ارائه شده این سامانه را مربوط به استحقاق سنجی اعلام کرد و گفت: بیشترین تماسها با سامانه، مربوط به مشکلات ارجاعی به دفاتر پیشخوان دولتی است که گروه‌های هدف نتوانستند آنگونه که باید و شاید و یا در زمان مناسب خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

مهراندیش افزود: بر این اساس بطور دوره ای نیز لیستی از سوالات و یا درخواست های بیمه شدگان تهیه می شود که مدام توسط حوزه های تخصصی بررسی و متناسب با آن اصلاح فرآیند انجام می گیرد و  برای خدمات رسانی بهتر هریک از مدیران ستادی دوشنبه ها  و طبق برنامه نیز مدیران استانها از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پاسخگوی تماس و مشکلات بیمه ای گروه های هدف خود هستند.

وی با بیان اینکه یکسال از راه اندازی این سامانه می گذرد یادآوری کرد: در همه سازمان های خدمات رسان اصل مهم مرز گفتمان واحد و انتقال مشکلات مردم به مدیران امری مهم  محسوب می شود و هدف از راه اندازی چنین سامانه هایی ایجاد درگاه واحد و یکپارچه اطلاع رسانی ۲ طرفه بین مردم و بیمه شدگان و انتفال مشکلات بیمه شدگان به مدیران ارشد است.

وی اظهار داشت: رفع مشکل یک بیمه شده می تواند به سایر بیمه شدگان نیز تسری پیدا کند و این سامانه در تمامی دفاتر پیشخوان و کانال های مختلف اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهد.

این مسئول ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز تماس ۱۶۶۶، میزان رضایت مردم و بیمه‌شدگان از سازمان افزایش یافته است، به نحوی که بررسی‌ها و نظرسنجی‌های ماهانه‌ دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان نشان می‌دهد که اغلب  تماس‌گیرندگان از پیگیری و پاسخ‌گویی این سامانه به مشکلات و سؤالات آنان راضی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.