مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در سال آبی ۹۹ – ۹۸ تا سوم آبان ماه ۴۰.۷ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵ میلیمتر بود.

یوسف رضاپور با بیان اینکه میزان بارش‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۳.۳ درصد رشد دارد، یادآوری کرد: این میزان بارش ها نسبت به دوره آماری نیز از رشد ۱۱۹.۸ درصدی برخوردار است.

وی به حجم سدهای استان زنجان تا سوم آبان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم سد تهم ۵۴.۴ میلیون مترمکعب است که سال قبل این میزان ۳۴.۳ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: هم اکنون بارش ها حجم آب سد تهم را ۶۴ درصد رشد داده است.

رضاپور حجم سد گلابر را ۶۵ میلیون مترمکعب بیان کرد و ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۵۵ میلیون مترمکعب بود که امسال رشد ۵۶ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم آب سد تالوار ۱۲۶ میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: این میزان تا سوم آبان سال قبل ۷۷.۴ میلیون مترمکعب بود که امسال رشد ۲۵ درصدی یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، به تاثیر بارندگی ها بر حجم سد کینه ورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حجم آب این سد نیز ۱۴.۶ مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۱ درصدی دارد.

به گزارش ایرنا ، ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی ۲ درصد صنعت و ۶ درصد نیز برای آشامیدن مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس گزارش ها سهم اشتغال در بخش کشاورزی با این حجم مصرف ۱۸ درصد، صنعت ۳۲ درصد و خدمات ۵۰ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.