سلمان حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی آموزش مهارت‌های زندگی حذف رفتارهای مخرب و جایگزین کردن رفتارها و واکنش‌های سازنده است که این مهارت ها باید از دوران کودکی و در تمام مراحل زندگی به صورت مداوم آموزش و بازآموزی شود.  

وی افزود: بر این اساس تمامی مهدهای کودک و مهدهای کودک قرآنی تحت نظارت بهزیستی مکلف به اجرای این طرح هستند و کارشناسان بهزیستی نیز بر روند اجرای کار در مهدها بازدید و نظارت‌های مستمر داشته و ارزیابی هایی لازم را انجام می‌دهند.

حسینی یادآورشد: یکی از خدماتی که سازمان بهزیستی ارائه می دهد، آماده سازی زمینه و نظارت بر آموزش اصول و شیوه های صحیح مهارت های زندگی در دوره های پیش دبستانی است چرا که شکل گیری شخصیت اجتماعی انسان از دوران طفولیت آغاز می شود.

این مسئول ادامه داد: مهارت‌های زندگی قدرت سازگاری افراد را افزایش داده و می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و  علاوه بر آن، توانمندی‌های خود را بروز داده و از آسیب‌های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

وی اظهار داشت: به منظور بستر سازی مناسب برای رشد و تربیت همه جانبه نسل آینده ساز جامعه و نیز تقویت عملکرد و توانمند سازی حرفه ای مدیران و مربیان مهدهای کودک کارگاه مهارت های زندگی ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برگزار شد.

به گفته حسینی، هدف از برگزاری این دوره گسترش آموزش های همگانی و ارتقای  سلامت جامعه و افزایش توانایی های روانی،   اجتماعی کودکان برای مقابله با کشمکش های زندگی و سازگاری موثر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.