غلامحسن احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال، عملیات لایروبی عمده و اساسی تمام کانال‌ها، مسیل‌ها و آبروها قبل از فصل بهار و در فصل پاییز نیز به دلیل در پیش بودن زمستان و بارندگی‌ها انجام می‌شود.

وی یادآورشد: بخشی از آبگرفتگی‌ها به دلیل وجود مشکلات عمرانی، یا در شهرک‌های جدید احداث شده و یا برای خروج آب از کانال‌ها باز می‌گردد که رفع این مشکل توسط حوزه عمرانی آغاز و نسبت به اصلاح آنها اقدام شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری زنجان رفع مشکل مکان‌هایی با آبگرفتگی احتمالی و بروز مشکل اساسی و ضرر و زیان به شهروندان را اولویت اصلی خود قرار داده که تا کنون نسبت به رفع این مهم اقدام شده و مابقی نیز به تدریج در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: این معاونت پاکسازی و لایروبی نهرها و کانال‌های آب را انجام می دهد تا ظرفیت و گنجایش انتقال آب با حداکثر دبی امکان پذیر باشد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: انباشته شدن آشغال و وجود نخاله های ساختمانی از جمله علل بروز آبگرفتگی در معابر و خیابان های شهری است که شهرداری قبل از وقوع بارندگی ها این مهم را مورد توجه قرار می دهد، اما از سوی شهروندان مورد غفلت واقع می شود.

احمدی افزود: شهرداری زنجان متناسب با اعتبارات موجود و برای مقابله با آبگرفتگی های احتمالی نسبت به خرید، تعمیر و یا اجاره تجهیزات مورد نیاز از جمله کفکش‌ها، لجن‌کش‌ها و موتورهای آب اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تمام واحدهای شهرداری در آماده‌باش کامل جهت رفع آبگرفتگی احتمالی معابر هستند اما خدمات رسانی مطلوب و به حداقل رسیدن مشکلات این حوزه نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

احمدی از شهروندان زنجانی خواست با توجه به بارندگی های در پیش رو از تخلیه زباله، نخاله های ساختمانی، شن و ماسه در نهرها و مسیل‌ها  خودداری کنند تا از وقوع آبگرفتگی ها و معضلات ناشی آن  پیشگیری شود.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.