محمودرضا گشاده‌رو شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی رفع موانع و مشکلات ارزی فعالان عرصه تولید و اقتصاد استان زنجان اظهار داشت: در واردات نیز تمام شعب ارزی بانک صادرات، نقش واسطه را در صدور حواله‌های ارزی دارند.

وی افزود: شرکت صرافی سپهر در موضوع صادرات نیز در جایگاه صرافی به بانک مرکزی معرفی شده و جزو ۱۳ صرافی است که به نیابت از بانک مرکزی، ارزهای حاصل را خریداری و به واردکنندگان واگذار می‌کند.

گشاده‌رو تصریح کرد: این شرکت، نقش خود را با حجم عملیات بزرگ برای حمایت از فعالان اقتصادی در کشور انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم، شامل حال تمام مجموعه‌های اقتصادی، بانکی و صرافی‌ها است، گفت: شرکت سپهر برای انتقال حواله‌ها شبیه شعب بانکی، اقدام به افتتاح حساب نزد شرکت‌های خارجی کرده تا رسالت خود را انجام دهد.

گشاده‌رو افزود: شرکت سپهر تا زمانی که وجه به حساب تولیدکنندگان واریز شود، خود را مسئول پیگیری می‌داند.

مدیرعامل شرکت صرافی سپهر صادرات اظهار داشت: این شرکت، جایگاه و نقش فعالان اقتصادی را در بانک‌های خارج از کشور داشته و دریافت و پرداخت را از طرف تولیدکنندگان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این شرکت به دلیل پتانسیل شعب بانک در برخی کشورهای خارجی که مقصد صادرات تولیدکنندگان ایرانی است، ارز حاصل را در آنجا دریافت و معادل ریالی آن را در داخل کشور به حساب تولیدکنندگان واریز می‌کند و نیازی به انتقال فیزیکی مبلغ نیست.

گشاده‌رو خاطرنشان کرد: هدف بانک صادرات از تاسیس شرکت صرافی سپهر، درآمدزایی نیست بلکه به دنبال حفظ و نگهداری مشتریان در داخل بانک و جلب رضایت فعالان اقتصادی است.

وی اظهار داشت: این شرکت از نظر کمک به سیستم بانکی کشور در رتبه‌های اول یا دوم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت صرافی سپهر صادرات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنگ امروز، جنگ اقتصادی بوده و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، رزمندگان این عرصه هستند.

وی افزود: دولت اگر می‌تواند نیازهای ارزی را تامین کند، حاصل زحمات فعالان این عرصه است.

گشاده‌رو خاطرنشان کرد: بانک صادرات با شرکت‌های ابزاری خود از جمله صرافی سپهر در صدد این بوده که در عرصه اقتصادی و بین‌المللی کشور حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: این شرکت، روز اول با ۱۷ شعبه شروع به کار کرد اما در ادامه با دستورالعمل‌های پول و اعتبار و در فضای تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد شد که تعداد شعبه‌ها سقف معینی داشته باشد و به این دلیل، مجبور به تعطیلی برخی شعبه‌ها شدیم اما با وجود شعبه‌های ارزی در کشور، مشکلی از بابت انتقال ارز وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.