سردار رحیم جهانبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همیاران پلیس در پیشگیری و کاهش وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از طریق روش‌های مختلف از جمله آموزش‌های همگانی یا مشارکت دادن عملی در تحقق امنیت و انضباط ترافیکی در قالب همیاران و فرهنگ یاران پلیس ازجمله راهبردهایی بود که کارکردهای مثبتی را در کاهش سوانح رانندگی و افزایش آگاهی بخشی عمومی در این حوزه به همراه داشت.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه دوران دانش آموزی دورانی هیجان است اظهار داشت: کسانی که در چنین محافل و مراسم شرکت می کنند دارای شور و شوق و هیجان هستند چون جنس این بچه ها از شفافیت و زلالی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران آینده از میان قشر دانش آموزان هستند بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه توسط نهادهای مربوطه تأکید کرد و افزود: هر یک از افراد جامعه می توانند با فرهنگ سازی و آموزش مناسب به عنوان یک مامور پلیس باشند.

فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه همیاران پلیس نقش مهم و موثری در نحوه رانندگی اعضا خانواده خود دارند افزود: دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس، می توانند با رفتار درست و با احترام به خانواده در کاهش تصادفات و تخلفات نقش آفرینی کنند.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه احترام به والدین در اولویت است تصریح کرد: همیاران پلیس باید با احترام و ادب به پدر و مادر خود،آنان را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ملزمکنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی ترافیکی و آموزش های خود مدیریتی و خود کنترلی برای رانندگان از دیگر مؤلفه های مهم و تأثیرگذار در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی است گفت: آموزش ها باید در تغییر نگرش ها، خود را نشان دهد که لازمه این کار استمرار آموزش و تثبیت در جوامع هدف است که دانش آموزان به عنوان یک ظرفیت بالا در کاهش حوادث رانندگی در سال های آینده اثرات خود را نشان خواهند داد.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، رئیس پلیس راهور استان زنجان نیز با بیان اینکه همیاران پلیس در سال ۸۴ و با هدف ترویج فرهنگ صحیح رانندگی شکل گرفت، گفت: همیاران پلیس همواره باید با احترام و ادب به والدین خود در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تذکر بدهند تا در صحت و سلامت به مقصد برسند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز به شعار سازمان بهداشت جهانی برای کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: در زنجان ۳۲ سامانه هوشمند کاهش تصادف نصب شده است و به صورت هوشمند تخلفات رانندگان را کنترل می کنند.

علی اکبری افزود: اگر آموزش های لازم در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از دوران کودکی نهادینه شود به حتم شاهد کاهش تصادفات خواهیم شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان زنجان نیز گفت: از میان بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز سه مقطع تحصیلی ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم، قریب ۱۵۰ دانش آموز به عنوان همیار هستند.

فیروز مهدی، افزود: از این تعداد دانش آموز همیار پلیس استان زنجان، ۹۵ هزار نفر پسر هستند و ۵۵ هزار نفر مابقی را نیز دختران تشکیل می دهد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.