دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان زنجان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: هدف کلی این جشنواره، توسعه و ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی است چرا که قصه به عنوان یک ابزار تربیتی و از جمله شیوه های تربیتی می‌تواند مورد استفاده متولیان امر تعلیم و تربیت قرار گیرد. 

فاطمه نظری با بیان اینکه شعار این جشنواره " آینده ساختنی است" تعیین شده است، افزود: یک رویکرد جشنواره تمرین زندگی و موضوع آن "قصه زندگی من" است که موضوعات مختلفی را در سه بخش کودکان، نوجوانان، مردان، زنان شامل می شود  و حتی افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند می توانند در این بخش شرکت کنند.

وی بخش های دیگر این جشنواره را قصه ویژه خبرنگاران، قصه های شهر من، بخش صحنه ای و بین المللی  ذکر کرد و گفت: بخش علمی جشنواره  نیز شامل مقاله نویسی، کارگاه های تخصصی، کارگاههای عمومی را در بر می گیرد  که با حضور کارشناسان، صاحب نظران حوزه قصه وقصه گویی برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: در مسابقات مرحله استانی قصه گویی زنجان ۶۰ نفر به رقابت می پردازند که در مجموع ۳۳۴ اثر از سوی آنان به جشنواره ارسال شده است.

دبیراجرایی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان زنجان ادامه داد: "قصه گویی" برند کار کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان این استان محسوب می شودکه این مهم درقالب هی مختلف برای گروههای هدف برگزار می شود و برای اشاعه آن نوجوانانی به عنوان سفیر قصه گویی به مدارس استان اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: جشنواره در بخش صحنه‌ای بین المللی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای، بخش صحنه  ای  بین هفت تا ۱۵ دقیقه  و  در بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی ۶ محور  و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است.

نظری افزود: بیست و دومین جشنواره قصه گویی مرحله استانی ۱۶ و ۱۷ مهر امسال در زنجان برگزار می شود.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.