فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروی انتظامی در شرایطی که کشور به صورت ظالمانه از سوی دشمنان تهدید می‌شود، خدمات امنیتی و انتظامی را به مردم ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت و امنیت داخل کشور بر عهده نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله اربعین، محرم، تجمعات و راهپیمایی‌ها به این سادگی نبوده و توسط نیروی انتظامی تامین می‌شود.

حقیقی افزود: نیروی انتظامی در کنار تامین نظم و امنیت و مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مشارکت می‌کند.

استاندار زنجان ادامه داد: معدل کلی نیروی انتظامی استان از نگاه و نظر مردم عبوری در تعطیلات عید نوروز، مطلوب بوده و استان زنجان در شاخص‌های مختلف در سایه عملکرد نیروی انتظامی، مقام‌های اول تا سوم را به دست آورده است.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، گفت: در ارائه آمارها باید به جای فراوانی از شاخص نسبی استفاده شود تا کیفیت کارهای انجام شده به دست آید.

وی اظهار داشت: بانوان استان زنجان از شاخص‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف در کشور برخوردار هستند و برای مثال، تعداد دانشجویان مقطع دکتری زنان استان، پنج درصد بیشتر از مردان است.

حقیقی تصریح کرد: به‌قطع، منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و واقعیت‌های مختلف استان از جمله پایتخت شور و شعور حسینی، دیار غواصان دریادل و دیار خیران در تدوین این سند، لحاظ شده و بر اساس آن اجرا می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به استفاده از بضاعت و ظرفیت خیران در این استان، خاطرنشان کرد: طرح توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان توسط خیران، کلید خورده که در صورت وارد شدن به چرخه درمان، سرانه تخت بیمارستانی استان از ۱.۶۷ به ۲.۳ رسیده و به متوسط سرانه کشور نزدیک می‌شود.

شمار مدیران زن استان ۳۶ درصد رشد دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز گفت: در ۱۰ ماه گذشته، تعداد مدیران عالی، میانی و پایه استان ۳۶ درصد رشد داشته که با جدیت از سوی سازمان‌ها استقبال شده و این تعداد در حال افزایش است.

ماهرخ بلوری با اشاره به آخرین وضعیت جامعه زنان استان، اظهار داشت: ۴۹.۴۲ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که ۶۷.۳۳ درصد شهری و ۳۲.۶۷ درصد روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نسبت زنان خانه‌دار به کل زنان استان ۶۱.۲۹ و نسبت زنان سرپرست خانوار به کل زنان استان نیز ۱۰.۸ درصد است.

بلوری افزود: ۲۵ درصد جمعیت زنان استان را دختران ۱۵ تا ۲۹ ساله تشکیل داده و نرخ بیکاری زنان ۴۷.۴۵ درصد است و ۸۰.۳ درصد زنان استان نیز باسواد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان زنجان در دی سال گذشته به پایان رسیده و پس از ارائه نظرات مدیران و تایید نهایی ناظر کشور در دستور کار کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان زنجان در این جلسه به تصویب رسید و در پایان جلسه نیز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از آن رونمایی شد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.