اسماعیل قلی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گونه‌های جانوری شامل چهار راس آهو، سه راس کل و بز، یک راس قوچ، یک قلاده گرگ و پنج سر خرگوش است.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده، ۱۲۲ شکارچی متخلف که در مجموع مبادرت به ۸۹ مورد تخلف کرده بودند توسط محیط‌بانان این استان به دام افتادند.

قلی‌زاده افزود: از این شکارچیان غیرمجاز ۲۳۷ فقره ادوات و وسایل شکار از جمله پروژکتور، دوربین چشمی، تور ماهیگیری، تور زنده گیری پرندگان، قفس نگهداری پرنده و فشنگ به دست آمد.

وی تعداد شروع به شکار حیات وحش از سوی شکارچیان خاطی را ۱۷ مورد، سلاح‌های مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط شده را به ترتیب ۲۱ و ۱۱ قبضه اعلام کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در ۶ ماهه امسال همچنین ۱۲۶ قطعه پرنده شامل ۱۰۶ سهره طلایی، یک قطعه بالابان و ۱۹ قطعه کبک از سوی شکارچیان متخلف زنده گیری، ۱۵ قطعه کبوتر و فاخته، شکار شده و ۴۶ قطعه ماهی رودخانه ای و زردپر نیز به صورت غیرمجاز صید شد.  

قلی‌زاده از شکارچیان متخلف خواست، دست از شکار حیات وحش بردارند که در غیر این صورت از سوی محیط‌بانان دستگیر و بدون هیچ اغماضی و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

 ۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.