فتح‌الله حقیقی شامگاه جمعه در دوازدهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در معادنی که دارای جاده دسترسی مشترک با روستاها هستند، معدنکاران موظفند با تخصیص بخشی از درآمد خود، راه‌های روستایی مشترک را بازسازی و بهسازی کنند.

وی تاکید کرد: باید میزان فعالیت معادن در این زمینه ظرف یک ماه آتی مشخص و سهم معادن جهت انجام بهسازی جاده ها تعیین و به آنها جهت اجرا ابلاغ شود.

حقیقی در خصوص مشکل معارضین محلی برخی معادن استان نیز تصریح کرد: متاسفانه وجود معارضین محلی در فعالیت تعدادی از معادن دارای پروانه بهره‌برداری استان مشکلاتی ایجاد کرده که در این خصوص باید فرمانداران وارد عمل شوند و با تشکیل شورای روستا ظرف یکماه آتی موضوع را حل کرده و به شورای معادن گزارش دهند.
مقام عالی استان با اشاره به ظرفیت های قابل توجه معدنی در استان زنجان خاطرنشان کرد: باید معادن غیر فعال استان تعیین تکلیف شود که در راستای فعالسازی این معادن، در سفرهای شهرستانی جلسه شورای معادن را در شهرستانها برگزار خواهیم کرد و مسائل هر یک از معادن غیرفعال هر شهرستان را به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

در زمان حاضر ۳۸۲ معدن در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیرفعال است و ۳۳ نوع ماده معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.