حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، اظهار داشت: یکی از جالب‌ترین این موضوعات جوابگوی وزیر امور خارجه به سران سه کشوری بود که ایران را مقصر حادثه آرامکو خوانده بودند.

وی افزود: ملت ایران در دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی خود در برابر دشمنان، عزت دنیا را دیدند.
خاتمی تاکید کرد: مقاومت سبب می‌شود امداد غیبی و کمک فرشتگان نازل شود و خداوند به وعده خود عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس، افتخارآفرین است و نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وظیفه دارند این حماسه ملت ایران را برای نوجوانان، جوانان و افرادی که آن روزها را ندیدند، بیان کنند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: هر کدام از وقایع دفاع مقدس در مناطق مختلف جنگ، پرونده افتخارآمیز برای خود دارد.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دشواری‌ها به ما آموختند که ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه، گفت: در صورتی که تکلیف انجام شود، نصرت پروردگار و برکت و رضایت خداوند نیز حاصل می‌شود.
وی تصریح کرد: افرادی که آن روزها را ندیدند باید احساس کنند که ریشه عمیقی در تاریخ داشته و پدران و بزرگانشان قهرمانان حماسه دفاع مقدس هستند.
خاتمی گفت: جوانان و نوجوانان که به جبهه رفتند به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کدام به عنوان فرماندهان مقتدر، قوی و توانمند در دانشگاه جبهه، تربیت شدند.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی همه باید در صحنه حاضر باشند، گفت: ورود مقتدرانه رئیس قوه قضائیه به این میدان، مایه دلخوشی و امیدواری مستضعفان و مظلومان شده است.
خطیب جمعه زنجان افزود:  طبق وعده خداوند در قرآن اگر ملتی با مقاومت در مسیر خود ترسی از آینده نداشته و برای گذشته، محزون نباشد، بهشت بر آنان وعده شده است.

۸۰۶۸/۹۵۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.