مدیرکل کمیته امداد استان زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: یک خیر و حامی طرح اکرام ایتام زنجان که ۲۷ نفر از ایتام را حمایت می کند در آستانه سال تحصیلی جدید با تامین لوازم مورد نیاز مدرسه این دانش‌آموزان را با لبخند و مهربانی راهی مدارس کرد.

هدایت صفری افزود: این حامی فعال طرح اکرام ایتام در سال تحصیلی جدید برای ۲۷ نفر از فرزندان دانش‌آموز یتیم خود با پرداخت ۱۶ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای تأمین لوازم‌التحریر و کیف و کفش که برای هر دانش‌آموز یتیم ۶۰۰ هزار تومان مشارکت کرده است.

این حامی نیکوکار زنجانی برای ۴۰ نفر از فرزندان محسنین دانش‌آموز نیز مبلغ ۱۲ میلیون تومان برای هر دانش‌آموز ۳۰۰ هزار تومان جهت تأمین لوازم‌التحریر و سایر ملزومات مدرسه کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از افزایش مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۱۰ مرکز تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز، فرآیند فقرزدایی اجتماع‌محور شود تا اثرگذاری لازم را در حوزه کاری این نهاد داشته باشد.

صفری بابیان اینکه ۲ رویکرد مهم کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات و توانمندسازی مددجویان است، افزود: در کنار بسترسازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد، توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت از راهبردهای اصلی این نهاد در ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف و توانمندسازی نیازمندان است.

وی یادآورشد: با همین رویکرد سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

صفری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۸ هزار خانوار از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند، گفت: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست بلکه مصرف‌کننده آن بوده و از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه نیازمند همراهی و همت همگانی است.

وی بابیان اینکه انسجام و همگرایی در حوزه فقرزدایی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام شده و همراهی مسئولان و مشارکت مردم موجب اثربخشی خدمات این نهاد می‌شود، افزود: اعتماد مردم و مسئولان به کمیته امداد از پایه‌های اصلی این نهاد در ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف و جلوگیری از عوارض اجتماعی انباشت فقر بوده و زمینه ارتقاء کارکردهای مؤثر نظام در حوزه فقرزدایی را فراهم می‌کند.

صفری اظهار داشت: به رغم چالش‌های اقتصادی، مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد افزایش قابل‌توجهی داشته است و تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بسترهای افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد از طریق توسعه مراکز نیکوکاری و تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات خیریه زمینه ارتقاء خدمات اثربخش به نیازمندان جامعه فراهم  شده و سرمایه‌های اجتماعی نظام افزایش یابد.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.