مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت : طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) به منظور تسریع در احداث و تکمیل پروژه های عمران جاده ای روستاهای کشور آغاز شده است و ۲ هزار کیلومتر راه روستایی کشور با اجرای این طرح تا پایان امسال احداث و یا تکمیل می‌شود.

عبدالحسین علی اکبری افزود : مراحل این طرح شامل عملیات خاکی (خاکبرداری و خاکریزی تا حد زیر لایه آسفالت)، اجرای زیر اساس ‌(تثبیت با سیمان و یا آهک در صورت نیاز) و اجرای آسفالت حفاظتی سرد یا گرم است که با رعایت مشخصات فنی اجرا می شود.

وی درخصوص مسیرهای روستایی مشمول این طرح در استان نیز گفت: این مسیرها ۲۲ کیلومتر راه روستایی شهرستان زنجان شامل راه‌های روستایی دالکی، آقکند، مرصع و کج کلاه، سه کیلومتر راه روستایی کله خانه در شهرستان ابهر، سه کیلومتر راه روستایی اسلام‌آباد به اینجلین درشهرستان خرمدره و پنج کیلومتر راه روستایی سبزدرق به قینرجه در شهرستان سلطانیه است.

این مسئول ادامه داد: هفت کیلومتر راه روستایی در شهرستان ماهنشان در جاده دندی – نصیرآباد و تات قشلاق، چهار و نیم کیلومتر مسیر روستایی سعیدآباد در شهرستان خدابنده، هشت کیلومتر راه روستایی سرخ آباد – پازوکی در شهرستان طارم و ۹ کیلومتر راه روستایی در شهرستان ایجرود شامل محورحاجی قشلاق و سفید کمر- قنبرلک از دیگر مسیرهای این بخش را شامل می شود.

 علی اکبری با اشاره به اینکه این طرح ازجمله برنامه های مورد تاکید و مهم وزارت راه و شهرسازی است که توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اجرا می شود، افزود: تامین اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی است و اولویت پروژه ها تکمیل پروژه های نیمه کاره و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار فاقد راه آسفالته است.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.