سردار یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از راهیان نور به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی یاد کرد و افزود: راهیان نور که بزرگترین عملیات فرهنگی کشور محسوب می شود، نقطه ای برای تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان و نشان دادن دلاور مردی ها، ایثارگری ها، رشادت ها و شجاعت های رزمندگان اسلام است.  

وی، دفاع مقدس را یکی از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی خواند و  با بیان اینکه دشمن از پنجره دفاع مقدس ما را می نگرد و حماسه های رزمندگان اسلام به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران ثبت شده است، ظهار داشت: راهیان نور که به لحاظ کیفی و کمی، همه ساله رو به رشد و تعالی است در حقیقت مسیری مهم برای انتقال ایثارگری ها، رشادت ها، حماسه آفرینی ها  و مقاومت های رزمندگان اسلام به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس جلوه گاه نصرت الهی است که امروز نیز از ایثارگری ها و مقاومت رزمندگان اسلام در طول دوران مقدس، فیض و بهره می گیریم، افزود: از اردیبهشت امسال تاکنون، قریب یک میلون نفر از اقشار مختلف مردم اعم از اساتید حوزه علمیه، طلاب، دانش آموز و دانشجو در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمالغرب کشور بازدید کردند که اکثر آنان را قشر نوجوان و جوان تشکیل می داد.

وی با بیان اینکه قریب هفت هزار نفر زائرین، دانشجو و حدود پنج هزار نفر آنان نیز دانش آموز بودند که این امر نشان از عطش و عشق و علاقه این قشر عظیم به حماسه های آفرینی های رزمندگان اسلام است.

سلیمانی اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر داوطلب مردمی و کادر مدیریتی در  کاروان راهیان نور کمک کار هستند و تاکنون ۷۸ هزار نفر به عنوان خادم داوطلب و ۲۵ هزار نفر به عنوان راوی و ۱۹ هزار مبلغ در سامانه قرارگاه مرکزی راهیان نور ثبت نام کرده اند.

وی ایمنی سفر زائرین که در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند را  مورد تاکید قرار داد و افزود:  ۵۶ هزار مدیر کاوران آموزش دیده داریم و به رغم حجم بالای اعزام ها، وقوع حوادث احتمالی برای زائرین به صفر رسیده که این ناشی از ارتقا ایمنی سفر و تمهیدات لازم صورت گرفته است.  

 دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی، به مدت ۲۰ روز عملیات اعزام کاروان راهیان نور متوقف شده است و از ظرفیت این کاروان ها برای تسهیل سفر زائرین حسین (ع) بهره گرفته می شود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ نفر از خادمان راهیان نور در موکب های عزاداری ایران و عراق فعال بودند و برای زائرین حسینی، خادمی می کردند و امسال ساماندهی امور زائرین غیرایرانی نیز که از ۶ مرز زمینی وارد کشور می شوند در دستور کار است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱۸ هزار زائر غیرایرانی وارد کشور شده و از مرز خسروی خارج شدند و پیش بینی می شود امسال به رقم ۱۵۰ هزار زائر برسد که تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

۶۰۸۴/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.